Sevim Burak`ta metinsel ağ: Ford Mach I`in insan dışı varlıkları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez Sevim Burak'ın Ford Mach I'ini metinsel bir ağ, ağ-metin olarak düşünmeyi önermektedir. Metnin kolektif üretim süreci bu metinsel ağı mümkün kılan unsurlardan biridir. Yazarından başka kişilerin yazdıklarının da dahil edildiği metne/metinde yazmış birden çok kişi vardır. Kolektiflik yalnızca metnin üretiminde görülmez. Metnin okuru da bu kolektifliğin dolayısıyla ağın bir parçasıdır. Her bir okur, tamamlanmayan `açık` metni parçalarına ayırıp istediği gibi montajlayabilir. Ford Mach I ağı aynı zamanda insan dışı bir varlığı, otomobili merkezine taşımıştır. Bu ağın örgütlenişi, parçaların heterojenliklerini kaybetmeksizin bir arada bulunmasına imkân veren Deleuze&Guattarici asemblaja benzer. Elemanlarının kendi düzenlenişleri haricinde hiçbir şeyi temsil etmeyen, özü olmayan asemblajda insan dışı varlıklar da simge, sembol, sahip olunan bir eşya değildir. Ford Mach I Fail-Ağ Teorisinden hareketle insan olmayanların failliğini, eyleyiciliğini, metni dönüştürme potansiyellerini mümkün kılar. Böylece insanlar, insan dışı varlıklar ve faillikleri karşılıklı dolaşıklıkları içinde Ford Mach I'i kat eder. This thesis proposes to consider Sevim Burak's Ford Mach I as a textual network or a network-text. The collective creation process of Ford Mach I is one of the elements that make a textual network possible. There are multiple authors/multiple texts incorporated into Ford Mach I. The collective process does not only pertain to the writing part, but the reader is also an integral element of the network. Each reader is able to dismantle this unfinished, `open` text only to montage it afterwards. A nonhuman being, that is the automobile, is put at the center of Ford Mach I. The way this network is organized providing a heterogeneous coexistence, is parallel to Deleuze&Guattari's conception of assemblage. Assemblage does not represent anything apart from the arrangement of elements. Accordingly, nonhuman beings are not a symbol or metaphor, and they are not owned by humans. Guided by Actor-Network theory, we can follow Ford Mach I as a text that opens up space for the agency of nonhuman beings with their potential to transform every interaction, as well as the text itself. In this way, humans, nonhumans and their agencies are in mutual entanglement within the network of Ford Mach I.
Collections