Emergent images: Frames of counterinsurgent warfare
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez, isyanları bastırmak üzere yapılan savaşların nasıl tertip edildiğine ve bu savaşların görünür ve görünmez boyutlarına odaklanarak siyasal şiddet, imge yaratımı ve dijital kültür ekseninde gerçekleşen dönüşümü kavramaya çalışır. Bu çalışmanın ampirik temelinde ise isyan karşıtı harekâtlar sırasında üretilip internete yüklenerek yayılan fotoğraf ve videoların oluşturduğu bir görsel arşiv yer alır. Tez, metodolojik olarak hem bu imgelerin analizine hem de arşivin oluşturulma aşamasında gerçekleştirilen siber etnografik saha çalışmasında yapılan gözlemlere dayanır. İlk aşamada, bu arşiv çalışmasından yola çıkarak insan hakları odaklı bir yaklaşımın varsaydığı 'olgu' ve 'delil' kavramları sorunsallaştırılır. Ardından, arşivdeki kaynaklara imge ile siyasal şiddet arasındaki ilişkiyi incelemek için başvurulur. Arşivdeki imajlar, isyan karşıtı bir yönetimsellik tarzı (counterinsurgent governmentality) bağlamında ele alınarak isyan karşıtı savaşın görsel alanı da kapsayan bir savaş hali olduğunu göstermek için kullanılır. İsyan karşıtı operasyonların tertip ve görünürlük şekillerinin analizinden elde edilen sonuçların savaşa tanıklık etme imkanlarını nasıl etkilediği tartışılır. Bu doğrultuda, devlet güçlerinin sosyal medya aracılığıyla paylaştıkları imgeler de konu edilir. Bu imajlar, cinsiyetçi, ırksallaştırılmış ve cinselleştirilmiş egemenlik ve kimlik biçimlerinin (yeniden) inşasında özel bir anlam yaratma gücüne sahip şiddetli teşhir eylemleri olarak tartışılır. This thesis addresses contemporary transformations in political violence, image-making, and digital culture by focusing on the frames and visibilities of counterinsurgent warfare. The empirical basis of this work is an archive of images comprising photographs and videos that circulated on the internet during various recent counterinsurgency operations. Discussion of these images is complemented with observations made during cyberethnographic fieldwork conducted while assembling the archive. Following a reflection on the problems of an archive framed through a human rights perspective that searches for facts and evidence regarding violations, this thesis approaches the images in the archive with a focus on the relationship between image-making and political violence. Placed in the context of counterinsurgent governmentality, the images in the archive are taken as exemplary of counterinsurgency as a war waged in the visual field. An analysis of the different frames and visibilities of the counterinsurgency operations is followed by reflections on their implications for a witnessing of the war. Particular attention is paid to images shared via social media by the state's forces, which are discussed as acts of violent display with a special meaning-making force that (re)inscribe gendered, racialized and sexualized forms of sovereignty and identity.
Collections