The adoption of near-field communication technology for mobile payments: An empirical investigation of major determinants
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknolojideki sürekli gelişmeler, ödeme endüstrisindeki gelişmeleri hızlandırmakta vebu da insanların ödeme şeklini doğrudan etkilemektedir. Yakın alan iletişimi (NFC)protokolü tabanlı ödeme yöntemi, kullanıcılar arasında en son trend ödeme yöntemidir.Kullanıcıların cep telefonlarını kullanarak hızlı ve güvenli ödeme yapmalarını sağlar. Buçalışma, NFC mobil ödeme yöntemini benimseme faktörlerini, sosyal etkileri, kişiselözellikleri, kültürel özellikleri, davranışsal inançları ve demografik ve önceki deneyimlergibi etkileri göz önüne alarak bulmaya çalışmaktadır. Bulgularımız, BilişimTeknolojilerinde algılanan yenilikçiliğin, algılanan riskin, göreceli avantajın ve sosyaletkinin, NFC'nin kabulü için istatistiksel olarak önemli belirleyiciler olduğunugöstermektedir. Bununla birlikte, zaman baskısı beklentilerin aksine önemsiz bir etkenolarak bulunmuştur. Kanıtlanmış bir başka ilişki de, mobil ödeme servislerinin kullanımıve NFC kullanımı arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğudur. NFC'ninkabulü, mobil ödeme servisinin kullanım deneyimi ile arttığı anketlerin analizi ilekanıtlanmıştır. Continuous developments in technology expedites the improvements in paymentindustry, which directly affects the way people pay. Near-field communication (NFC)protocol-based payment method is the latest trending payment method amongst users. Itenables users to make fast and secure payments by simply bringing their mobile phonecloser to the POS devices. However, the adoption rate of proximity based mobilepayment has been low. Accordingly, the present study attempts to find the adoptionfactors of NFC mobile payment by considering social influences, personal traits, culturaltraits, behavioral beliefs and moderating effects such as demographic and previousexperience. Our findings show that perceived innovativeness in IT, perceived risk,relative advantage and social influence are statistically significant determinants for NFCadoption. However, time pressure is found as an insignificant determinant as opposed tothe expectations. Another proved relationship is that there is a statistically significantrelation between the use of mobile payment services and NFC. NFC adoption is higheramong consumers with higher mobile payment experience.
Collections