Show simple item record

dc.contributor.advisorSart, Zeynep Hande
dc.contributor.authorKoca, Duygu Betül
dc.date.accessioned2020-12-21T13:06:46Z
dc.date.available2020-12-21T13:06:46Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-07-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/323033
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı özel öğrenme güçlüğü olan lise öğrencilerinin öz-savunuculuk deneyimlerini anlamaktır. Bu amaçla Test, Fowler, Wood, Brewer ve Eddy (2005) tarafından oluşturulan öz-savunuculuk kavramsal çerçevesine uygun olarak yarı yapılandırılmış görüşme soruları hazırlanmıştır. Bu doğrultuda, Türkiye'de İstanbul ilinde bulunan farklı türdeki devlet liselerinden, 14 ile 17 yaş aralığında bulunan altı erkek ve altı kadın öğrenciyle on iki görüşme gerçekleştirilmiştir. Ek olarak, öğrencilere ait demografik bilgiler, öğrencilerin ebeveynlerinin katılımıyla, araştırmacı tarafından hazırlanan bilgi formu aracılığıyla alınmıştır. Veriler Mayıs-Eylül 2019 tarihleri arasında altı farklı rehberlik ve araştırma merkezinde toplanmış ve karşılıklı anlaşmaya dayalı nitel araştırma yöntemiyle analiz edilmiştir. Buna göre, öz-savunuculuk kavramsal çerçevesinde belirtilen; kendi hakkında bilgi, hakları hakkında bilgi, iletişim ve liderlik adlı altındaki dört tema bulunmuştur. Aktif olarak analiz yapılmasına rağmen yeni bir tema ortaya çıkarılamamıştır. Araştırma bulgularına göre öğrenciler deneyimlerini çoğunlukla kendi kişisel güçlü yanlarını, öğrenmekte güçlü oldukları ve güçlük çektikleri yanlarını, kendilerine uygun öğrenme stratejilerini, gelecek hedeflerini ve sosyal destek kaynaklarını içeren 'kendi hakkında bilgi' teması üzerine paylaşmış, fakat yalnızca yedi öğrenci özel öğrenme güçlüğü kavramını tanımlayabilmiştir. Elde edilen bu bulgular ışığında; eğitimciler, okul psikolojik danışmanları, RAM'larda çalışan psikolojik danışmanlar ve karar vericiler için sosyal adalet ve insan haklarına ilişkin çıkarımlar yapılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of the present study was to understand the self-advocacy experiences of high school students with specific learning disabilities. Within this aim, semi-structured interview questions were prepared in accordance with the conceptual framework of self-advocacy, which was constituted by Test, Fowler, Wood, Brewer, and Eddy (2005). In this direction, 12 interviews were conducted with six male and six female students, who were between 14 and 17 years old from different types of public high schools in Istanbul, Turkey. The demographic information of the students was obtained from the participating students' parents via an information form prepared by the researcher. The data were collected from May to the end of September 2019, in six different counseling and research centers (CRCs) and analyzed using the qualitative consensual method. Accordingly, four main themes — knowledge of self, knowledge of rights, communication, and leadership indicated in the conceptual framework of self-advocacy — were found. Even though the data were actively analyzed, no new theme emerged. According to the findings, the students shared their experiences mostly about 'knowledge of self', including their personal strengths, learning strengths and weaknesses, appropriate learning strategies, future goals, and social support resources, yet only seven students were able to define specific learning disabilities. In the light of these findings, implications regarding social justice and human rights are drawn for educators, school counselors, counselors who work at CRCs and policymakers.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleSelf-advocacy experiences of high school students with specific learning disabilities
dc.title.alternativeÖzel öğrenme güçlüğü olan lise öğrencilerinin öz-savunuculuk deneyimleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-08
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10320035
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid626781
dc.description.pages167
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess