Self-advocacy experiences of high school students with specific learning disabilities
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı özel öğrenme güçlüğü olan lise öğrencilerinin öz-savunuculuk deneyimlerini anlamaktır. Bu amaçla Test, Fowler, Wood, Brewer ve Eddy (2005) tarafından oluşturulan öz-savunuculuk kavramsal çerçevesine uygun olarak yarı yapılandırılmış görüşme soruları hazırlanmıştır. Bu doğrultuda, Türkiye'de İstanbul ilinde bulunan farklı türdeki devlet liselerinden, 14 ile 17 yaş aralığında bulunan altı erkek ve altı kadın öğrenciyle on iki görüşme gerçekleştirilmiştir. Ek olarak, öğrencilere ait demografik bilgiler, öğrencilerin ebeveynlerinin katılımıyla, araştırmacı tarafından hazırlanan bilgi formu aracılığıyla alınmıştır. Veriler Mayıs-Eylül 2019 tarihleri arasında altı farklı rehberlik ve araştırma merkezinde toplanmış ve karşılıklı anlaşmaya dayalı nitel araştırma yöntemiyle analiz edilmiştir. Buna göre, öz-savunuculuk kavramsal çerçevesinde belirtilen; kendi hakkında bilgi, hakları hakkında bilgi, iletişim ve liderlik adlı altındaki dört tema bulunmuştur. Aktif olarak analiz yapılmasına rağmen yeni bir tema ortaya çıkarılamamıştır. Araştırma bulgularına göre öğrenciler deneyimlerini çoğunlukla kendi kişisel güçlü yanlarını, öğrenmekte güçlü oldukları ve güçlük çektikleri yanlarını, kendilerine uygun öğrenme stratejilerini, gelecek hedeflerini ve sosyal destek kaynaklarını içeren 'kendi hakkında bilgi' teması üzerine paylaşmış, fakat yalnızca yedi öğrenci özel öğrenme güçlüğü kavramını tanımlayabilmiştir. Elde edilen bu bulgular ışığında; eğitimciler, okul psikolojik danışmanları, RAM'larda çalışan psikolojik danışmanlar ve karar vericiler için sosyal adalet ve insan haklarına ilişkin çıkarımlar yapılmıştır. The aim of the present study was to understand the self-advocacy experiences of high school students with specific learning disabilities. Within this aim, semi-structured interview questions were prepared in accordance with the conceptual framework of self-advocacy, which was constituted by Test, Fowler, Wood, Brewer, and Eddy (2005). In this direction, 12 interviews were conducted with six male and six female students, who were between 14 and 17 years old from different types of public high schools in Istanbul, Turkey. The demographic information of the students was obtained from the participating students' parents via an information form prepared by the researcher. The data were collected from May to the end of September 2019, in six different counseling and research centers (CRCs) and analyzed using the qualitative consensual method. Accordingly, four main themes — knowledge of self, knowledge of rights, communication, and leadership indicated in the conceptual framework of self-advocacy — were found. Even though the data were actively analyzed, no new theme emerged. According to the findings, the students shared their experiences mostly about 'knowledge of self', including their personal strengths, learning strengths and weaknesses, appropriate learning strategies, future goals, and social support resources, yet only seven students were able to define specific learning disabilities. In the light of these findings, implications regarding social justice and human rights are drawn for educators, school counselors, counselors who work at CRCs and policymakers.
Collections