The effect of efl teachers` language awareness on students` grammar knowledge: An exploratory analysis
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten İranlı İngilizce öğretmenlerinin dil bilincinin İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen İranlı öğrencilerin dilbilgisi bilgisi üzerindeki etkisini araştırmaktır. Çalışma öğretmen dili farkındalığının teorik temelleri üzerinde oturtulmuştur. Çalışmaya üç yüz yirmi iki öğrenci ve on dört İngilizce öğretmeni katılmıştır. Çalışmanın amacına ulaşmak için öncelikle gerekli tüm enstrümanlar dikkatle seçilmiş, tasarlanmış, pilot çalışması yapılmış ve geçerli hale getirilmiştir. Çalışmanın başında, katılımcıların genel dil yeterlilikleri ve özellikle dilbilgisi bilgilerini belirlemek için bir yerleştirme testi uygulanmıştır. Bu test aynı zamanda ön-test olarak kullanılmıştır. Daha sonra güvenilir ve geçerli bir dil farkındalığı testi kullanılarak İngilizce öğretmenleri, yüksek, orta ve düşük dil farkındalığında olanlar olarak üç gruba ayrılmıştır. Buna ek olarak, öğrenci ve öğretmenlerin dilbilgisini nasıl algıladıklarını anlamak için iki farklı dilbilgisi algısı anketi uygulanmıştır. Çalışmanın sonraki aşamasında öğrenciler, öğretmenlerinin dil farkındalık seviyelerine dayanarak rastgele deney gruplarına atanmıştır. Öğretimsel deney sürecinin (on altı seans) tamamlanmasından sonra, iki güvenilir ve geçerli başarı testi son-test ve gecikmeli-son test olarak uygulanmıştır. Veri analiz teknikleri olarak tanımlayıcı istatistikler, tek yönlü ANOVA ve üç yönlü ANOVA kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları, öğrencilerin performanslarının kendi dilbilgisi algılarına ve öğretmenlerinin dil farkındalık düzeylerine bağlı olduğunu göstermiştir. Genel olarak, çalışmanın en önemli sonucu yabancı dil dilbilgisi öğreniminde öğrenci merkezli yaklaşımın önemli olduğudur. The purpose of this study is to investigate the effect of Iranian EFL teachers' language awareness on Iranian EFL learners' grammar knowledge. To this end, it drew upon theoretical foundations of teacher language awareness. Three hundred and twenty-two EFL learners and fourteen EFL teachers participated in the study. To fulfill the purpose of the study, all the required instruments were carefully selected, designed, piloted and validated. At the beginning of the study, a placement test was administered to the EFL students to determine their homogeneity regarding their general language proficiency and their grammar knowledge specifically. This test served as a pre-test. Then utilizing a reliable and valid test of language awareness, EFL teachers were categorized as high, middle, and low-language-aware based on their scores. Moreover, two questionnaires to explore learners' and teachers' grammar perception were also administered. In the second phase of the study, EFL learners were randomly assigned to experimental groups according to their EFL teachers' language awareness scores. After the completion of the instructional treatment (sixteen sessions), two other reliable and valid achievement tests were administered as the post-test and delayed post-test. Descriptive statistics, one-way ANOVA, and three-way ANOVA were the data analysis techniques performed. The findings of the study indicated that learners' performance depended on their grammar perception and their EFL teachers' language awareness levels. Overall, the major outcome of the study was the confirmation of the learner-centered philosophy in foreign language grammar learning.
Collections