Search
Now showing items 1-7 of 7
Computer-mediated communication acts in non-native English speakers` electronic mail exchanges
(2018-08-06)
Bu çalışmanın amacı ana dili İngilizce olan ve olmayan farklı ülkelerdeki üniversite öğrencisi katılımcıların, bilgisayar destekli iletişimde elektronik posta yoluyla önceden belirlenen konular üzerinde Şubat 2008 ve Mayıs ...
Second language acquisition of nominal inflection in Turkish
(2018-10-12)
Bu çalışma, anadili biçimbirimsel olarak farklı olan Rusça, Japonca, İngilizce ve Çince anadilli yetişkinlerin Türkçe'deki adsıl çekim ekini edinimlerini incelemektedir. Çalışmada, Türkçe'yi yabancı dil olarak ...
Decomposability and transparency: A corpus-based analysis of the use of phrasal verbs in ELF interactions
(2019-06-06)
Bu çalışma, öbeksi eylemlerin kullanımlarının ayrıştırılabilirlik ve şeffaflık doğasını İngiliz Ulusal Derlemi'ndeki (BNC) anadili İngilizce olan konuşmacıların ve Viyana Oxford Uluslararası Derlemi'ndeki (VOICE) ...
Effectiveness of corpus consultancy in teaching verb+noun collocations to first-year elt students
(2018-08-06)
Bu çalışmanın amacı, veriye dayalı öğrenme yönteminin, belirgin öğretimin ve birleştirilmiş yöntemin ileri seviyede İngilizce öğrenen Türk öğrencilerine eylem+ad söz öbeklerini öğretmedeki etkinliğini incelemektir. Söz ...
Processing reflexives in the second language: Evidence from eye tracking
(2020-05-04)
Bu çalışma, İngilizce öğrenen Türklerin İngilizce'deki dönüşlülük zamirlerini (himself/herself) nasıl işlemlediklerini incelemektedir. İngilizce öğrenenlerin dönüşlülük zamirleri için öncül geri alma davranışlarında ...
Pragmatic transfer in the realization of apologies: The Case of Turkish EFL learnes
(2018-08-06)
ÖZET Bu çalışma özür dileme sözeylemi ile ilintili üç konuyu ele almaktadır. İngilizce ve Türkçe'deki özür dileme davranışları incelenmekte, dilbilim yetisi ve edimbilim yetisi arasındaki ilişki araştırılmakta ve ...
Effects of multimedia modality and L2 working memory capacity on L2 comprehension
(2018-08-06)
Bu çalışma sunu modunun yol açtığı harici bilişsel yükün ve İngilizce sözel işlek bellek kapasitesinin öğrenici tarafından yönetilen çoklu bir öğrenme ortamında sunulan, yoğun içsel-bilişsel yük taşıyan bir öğrenme materyali ...