Browsing TEZLER by Subject "Language teaching"
Now showing items 1-11 of 11
-
An exploratory study on isolated versus integrated form-focused instruction at the primary level in an EFL context
(BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, içerik ve dilbilgisini bir arada veya ayrı bir şekilde öğreten yöntemlerin, Türkiye'de ilköğretim düzeyindeki öğrencilerin yabancı dildeki kelime ve dilbilgisini öğrenmeleri ve yazma becerileri üzerindeki ... -
Different memory systems in brain damaged patients: Implications for the role of implicit and explicit knowledge in second language acquisition
(BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)KISA ÖZET Bu çalışmada, öğretim yoluyla öğrenilmiş bilgi ve doğal olarak kazanılmış bilgilerin işleminden sorumlu bellek sistemlerinin nörofonksiyonel ve anatomik olarak farklı olup olmadıkları deneysel olarak araştırılmaktadır. ... -
Effectiveness of corpus consultancy in teaching verb+noun collocations to first-year elt students
(BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, veriye dayalı öğrenme yönteminin, belirgin öğretimin ve birleştirilmiş yöntemin ileri seviyede İngilizce öğrenen Türk öğrencilerine eylem+ad söz öbeklerini öğretmedeki etkinliğini incelemektir. Söz ... -
Effects of multimedia modality and L2 working memory capacity on L2 comprehension
(BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma sunu modunun yol açtığı harici bilişsel yükün ve İngilizce sözel işlek bellek kapasitesinin öğrenici tarafından yönetilen çoklu bir öğrenme ortamında sunulan, yoğun içsel-bilişsel yük taşıyan bir öğrenme materyali ... -
EFL teachers` beliefs and practices on reading strategies and strategy instruction in university level reading classes
(BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma İngilizce öğretmenlerinin okuma öncesi, okuma esnası ve okuma sonrası stratejilerine dair inançları ve uygulamalarını ortaya çıkarmayı amaçlamıştır. Öğretmenlerin okuma stratejileriyle ilgili inançlarını belirlemek ... -
EFL teachers` beliefs and their practices in grammar teaching and corrective feedback: A case study
(BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-07-01)Dil Öğretmeni Bilişselliği (DÖB) konulu bu çalışma dil öğretmenlerinin Sınıf Ortamında İkinci Dil Edinim (SOİDE) alanına ait iki genel konudan Düzeltici Dönüt (DD) ve Dilbilgisi Öğretimi (DÖ) kapsamında inanış ve uygulamalarını ... -
Exploring learner autonomy through the european language portfolio (ELP) in turkish context
(BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma Türkiye'de bir özel okuldaki dördüncü ve beşinci sınıf öğrencilerinin öğrenen özerkliğini Avrupa Dil Portfolyosu uygulaması aracılığı ile araştırmayı amaçlamıştır. Araştırma aynı zamanda Avrupa Dil ... -
High school ninth grade students` awareness of and preferences for the cultural content of the EFL textbooks: A case in Turkey
(BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tez İngiliz dili eğitiminde kullanılan ?The New English File Elementary? ders kitabının kültürel içeriğini ve lise dokuzuncu sınıf öğrencilerinin bu kitabın içeriği hakkındaki farkındalıkları ve tercihleri incelemektedir.Tez ... -
Integrating ELF awareness into pre-service teacher education: Insights from theory and practical experience
(BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-06-01)Bu niteliksel vaka incelemesi Ortak bir Dil olarak İngilizce (ODİ / English as a Lingua Franca / ELF) konusunda farkındalık yaratmayı amaçlayan bir öğretmen eğitim dersine katılan on hizmet öncesi öğretmenin ODİ ile ilgili ... -
The development of a listening test for learners of Turkish as a foreign language
(BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, Türkçe'yi yabancı dil olarak öğrenen kişilerin dinleme becerilerini ölçen bir testin geliştirme ve geçerlilik çalışması sürecini rapor etmektir. Bu çalışma için geliştirilen sınav görevleri, ... -
The Use of referential questions in the EFL classroom
(BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Bu çalışmada yabancı dil olarak İngilizce öğreten öğretmenlerin derslerinde cevabı öğretmen tarafından bilinen ve bilinmeyen (display and referential) soru türlerini nasıl kullandıkları, ve bu soruların öğrencilerin ...