Une Etude du consumerisme global en Turque: Les consequences socioculturells des cartes de credit sur les employes du secteur financier
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET `Plastik Kredi Kartları`, nakit paranın yerini alan bir değişim aracı ve aynı zamanda ferdi veya tüketici kredisi niteliğindedir. `Hayatı kolaylaştırır!` sloganı ile bunlar modern hayat söyleminin içinde yerlerini almışlardır. Tezimizde, ekonomik düzenle birleşmede önceki değişim araçlarından farklı bir süreç oluşturma yeteneğine sahip olmaları, ekonomik sonuçlardan öte, zihniyet dönüşümüne yol açabilecek bir güç içermeleri, toplumsal deneyimin anlık hale gelmesine neden olması boyutları incelenecektir. Kişilerde zaman algılanışı kökten değişiyorsa, kredi kartları ertelenemeyen bir tüketimi teşvik ediyorsa, bu da vizyonsuz (beklentisiz, projesiz, yarınsız) bir dünya ve zaman algılamasına yol açıyorsa, maddi varlıkta stoktan borca dönüşüm varsa, tüketimde gelirin gidere olan rasyonel bağlantısını bozuluyorsa ve son olarak kredi kartları toplumsal bir saygınlık ve toplumsal hiyerarşi göstergesi haline gelmişse, o zaman irrasyonel bir kullanım, bir amacından sapma görülür. Kişiler, gösterişçi şehir hayatı içinde kendilerini toplumda sınıf atlama yanılgısı içine düşerek bir üst sosyal statü saygınlığı beklentisi içinde davranırlarsa, bu geleceklerini ipotek altına alacağından her şeyin yolunda gitmemesi durumunda (beklenmedik bir ekonomik kriz gibi) sosyal hiyerarşide aşağıya doğru bir hareketle sonuçlanabilir. Öncelikle var olan mevcut teorik bilgiler eşliğinde küresel tüketimcilik olgusunun incelenmesinden sonra kredi kartlarının finans sektörü uzmanları (18 değişik özel ve kamu banka ve finans kuruluşunun değişik yıl ve bölüm tecrübeleri olan 60 çalışanı) tarafından ne şekilde algılandığını, kullanıldığım ve o kişilerin sosyokültürel hayatlarına etkisini, kişilerarası derinlemesine mülakat tekniği ile betimleyerek sonuçlandırdık. Nitekim bu konuda değişik görüş ve söylemlerin varolmasına rağmen ana bulgularımız tezimizi doğrular yönde ifadelerle ortaya konmuştur: Zaman algılaması kişilerde kredi kartı kullanımı konusunda geleceğin bugüne kaymasına, dolayısıyla anı yaşamanın ve harcama yaparak tatmin olmanın vurgulanmasına, ancak, kredi kartının olumsuz etkilerinin dışsallaştınlarak ve toplumda daha fazla bireyselleştikçe, kişilerarası sorumluluk almaktan kaçınılması olarak betimlenmiştir.
Collections