İktidar baskı birey ilişkilerinin bir bağlam olarak 1960 sonrası çağdaş seramik uygulamalarına yansımaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
`İktidar Baskı Birey İlişkilerinin Bir Bağlam Olarak 1960 Sonrası Çağdaş Seramik Uygulamalarına Yansımaları` başlıklı tez çalışmasının inceleme altına aldığı konuları: Modernleşme projesinin felsefesi, toplumsal, kültürel ve bireysel getirileri; Postmodern süreç; Egemen iktidar, disipliner iktidar, düzenleyici iktidar gibi farklı iktidar modellerinin işleyiş mekanizmaları; İktidarın birey üzerindeki normalleştirme ve kimliksizleştirme politikaları; İktidar olgusunun çağdaş sanat ve çağdaş seramik uygulamalarındaki izdüşümleri; Baskı ve egemenlik politikalarına karşı geliştirilen sanatçı tavrı ve eylemleri; Konuya dair kavramsal ve plastik arayışlar şeklinde sıralamak mümkündür. İktidar-birey ilişkilerinin analizi yalnızca günümüz toplumlarındaki iktidar olgusunun işleyiş yapısını anlamak açısından değil, iktidar karşısında bireyin verdiği benlik mücadelesini keşfetmek açısından da değerli görülmektedir. Toplumsal ilerleyişte sanatçının duyarlı ve öncü rolü, onu ister istemez iktidar ve birey ilişkilerinin önemli bir parçası yapmaktadır. Sanat devrimci itkisini kaybettiğinde geriye kalan sadece göze hoş gelen pop görüntüler ya da anlık hislerdir. Sanatın bir başkasının zihinde var olma ve yaşama halinin zedelenmesi, kendi varlık nedeniyle çelişkili bir durum yaratmaktadır. Bu nedenle hassas bir toplumsal zemine yerleşmiş olan sanatın özerk ve özgür yapısının korunması; aynı zamanda toplumsal bellek, yazılı ve görsel hafıza, bireysel ve toplumsal özgürlükler, kişisel haklar, ifade özgürlüğü, kültürel kimlik, toplumsal duyarlılık gibi bir çok hassas yapının korunması anlamına gelmektedir. This thesis work aims to make a deep research on power-domination-individual relations correlated with history, sociology, physiology, art history, artists and art practices. In the thesis, firstly the concept of modernity, modernism, postmodernism and their impacts on the society and the individuality have been discussed. Secondly, the concept of power, the idea of domination and their controlling mechanisms on individuals have been analysed. Then the reflections of power-domination-individual relations on both modern art and contemporary ceramics have been evaluated. Finally; conceptual, aesthetic and plastic personal quests regarding this context have been explained. Analysis of power dominance is not important only for understanding its controlling mechanisms on society but also for observing how it shapes the identities of the individuals. As being a part of social and cultural movements, artists could not keep themselves out of this type of relations. If art lost its revolutionary position, it could easily turn into a popular way of expressions and this situation could disturb its means of being disappointingly. Therefore, maintenance of the fine arts' autonomous and liberal structure mean also the preservation of social memory, visual and written recollections, individual and social independencies, individual rights, freedom of expression, cultural identities and social sensitiveness.
Collections