Özgün baskı resim`de üçüncü boyut araştırmaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ö Z E T? Özgün Baskı Resim'de Üçüncü Boyut Araştırmaları? adlı bu çalışmada; resim sanatında temel olan biçim ve ifade kaygısının oluşmaya başlamasıyla gerçekleşen, değişim ve dönüşüm süreçleri örnekleriyle ele alınmıştır. Resim sanatı içinde buluşlar, denemeler ve oluşan yeni ihtiyaçlar sayesinde, 15.y.y.'da bulunan baskı tekniği ile günümüze kadar gelen yenilikler ışığında, iki boyutlu resim yüzeyinden, üç boyutlu formlara geçiş hikayesi içinde, baskı resmin geçirdiği değişimlere ışık tutulması amaçlanmıştır.Birinci bölümde, geleneksel resimde biçim ve ifadenin tarihsel sürecine değinilirken, resmin iki boyutlu yüzeyinin geçirdiği değişimler ile yeni malzeme ve teknik buluşlardan etkilenerek yaşadığı kopuş anlatılmış, bu kopuşun ana noktasını oluşturan kübizmle birlikte nesnenin direk kullanımı ve yeni ifade olanakları örneklerle açıklanmıştır.İkinci bölümde, resimsel ifade olanakları açısından özgün baskıda üçüncü boyut ana başlığı altında; tarihsel süreç içinde özgün baskının gelişimine yer verilirken, resim sanatı içinde özgün baskı sanatının varlığı irdelenmiştir. Yeni teknikler ve ifade olanakları bölümünde ise; baskı sanatı içinde ki ana tekniklere kısaca değinilirken, son yıllarda bu ana tekniklerin, resimden ve heykelden gelen karma teknikler ve malzemeler ile oluşturduğu yeni kombinasyonlara açıklık da getirilmiştir. Özgün baskı ile ilgili kavramsal bilgiler ve teknik uygulama bilgileri ele alınmıştır. Baskı tekniklerinin sanat üretimindeki işlevleri incelenerek, araştırmayı uygulamalı olarak desteklemek amacıyla görsel çalışmalara yer verilmiştir.Bu araştırmayla birlikte yürütülen proje çalışmasının, değerlendirilmesine üçüncü bölüm içinde yer verilmiştir. Araştırılan yeni teknik ve malzemelerden, ifademize destek verecek en uygun olanları seçilerek denemeler yapılmıştır. Bu çalışma süreci son bölümde örnekler ve geçirdiği aşamalarla sunulmuştur. SUMMARYIn this study which is named ?3rd Dimension Studies in the Original Press Painting?, transformation and changing processes which was resulted from the concerns of both form and expression in the art of painting , are dealt with related examples. Press technique which was found in the 15th century and with the reforms up to our time, with the inventions, experiments and the new necessities in the art of painting, in its change story from 2 dimensional surfaces to 3D forms, transformation of the press technique is tried to be described.In the first section, while the historical phase of form and expression in the traditional painting is dealt with, changes of the 2 dimensional surface of the painting under the influence of new materials and technical innovations and its break off is described, and with the cubism which was the main reason of this break off , and the reuse of the object and new expression possibilities are described with the related examples.In the second section, under the main title of 3rd dimension in the original press painting in connection to expression possibilities in the painting; in its historical phases, development of original press painting is dealt with and the presence of original press painting in the art of painting is studied. And in the section of new techniques and expression possibilities, main techniques in the press painting is briefly mentioned and the new combinations of these main techniques with the mixed techniques and materials from painting and sculpture, are explained. Conceptual informations and technical practice informations about the press painting are dealt with. The functions of the press painting in the art production, in order to support the study practically , some visual works have been put in this study.The evaluation of the project with this study, is dealt with in the third section. And from the studied new techniques and materials, the most suitable ones which will support our expression, have been chosen and experimented with. This work process is presented with examples and phases it?s been through , in the last section.
Collections