Boynuz figürünün seramik formlara dönüştürülmesi ve uygulama örnekleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Boynuz figürünün seramik formlara dönüştürülmesi ve uygulama örnekleri adlı tez için yapılan araştırmada, boynuz figürünün kült obje olma niteliğinin öne çıktığı görülmektedir. Araştırma sürecinde ulaşılan bilgiler, boynuz figürünün en fazla mitolojiye konu olduğunu göstermektedir. Bu nedenle elde edilen bilgiler ışığında birinci bölümde kült, mitoloji, figür, sembol, totem ve ongun gibi kelimelerin anlamlarına yer verilmiştir. Yine aynı bölümde farklı toplum mitolojilerinde, boynuzlu hayvanların ve boynuz figürünün kullanımına dair örnekler sunulmuştur. Makale, süreli yayınlar, bildirilerden yararlanılmış ve referans verilmiştir.İkinci bölümde Türk mitolojisinde yer alan boynuz ve boynuzlu hayvan figürleri ile ilgili bilgiler yer almaktadır. İlk insanın yaratılması, tanrılar ve evrenle ilgili konularla ilgilenmiş olan Türkler, mitolojik anlatılarında boynuz ve boynuzlu hayvan figürüne oldukça geniş yer vermişlerdir. Yaşadığı coğrafyanın iklim koşulları, bitki örtüsü ve hayvan popülasyonu, günümüze kadar ulaşan söylencelerinin konu ve kahramanlarını oluşturmaktadır.Üçüncü bölümde ise boynuz figürünün seramik formlara dönüştürülmesi ve uygulama çalışmalarına yer verilmiştir. Tasarım ve uygulama çalışmalarında hem Türk, hem de farklı toplum mitolojilerinde görülen boynuz figürlü kült objelerden esinlenilmiştir. In the research for the thesis named 'Converting horned figures into ceramic forms and application samples' it was seen that the horned figures' tendency towards being a cult object became predominant. The information obtained in the research process illustrates that the horned figure has become a subject mostly for mythology. For this reason, in the light of the information obtained, in the first part the meanings of words like cult, mythology, figure, symbol, totem and prosperity were conveyed. In the same part again, some samples related to using horned animals and horned figures in different community mythologies were given. Some articles, periodic publications and bulletins have been used and references made.In the second part, information regarding horns and horned figures in Turkish mythology has been given. Turks were interested in the creation of the first man, gods and subjects concerning the universe and in their mythological tales they mentioned extensively about horns and horned animal figures. The climate of the geography in which they resided, the natural habitat and the animal population, all formed the subjects and heroes of the tales that have reached us today.And in the third part emphasis have been given to work and conversion of horned figures into ceramic forms and applications. The design and application works were inspired by horned figure cult objects seen in both Turkish and other different community mythologies.
Collections