Klasik Osmanlı Dönemi (16.YY) revzen pencerelerinin modern cam teknikleri ile yeniden yorumlanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Anadolu‟da Ortaçağ‟dan Endüstri Devrimi‟ne kadar olan dönem içindeki camüretiminin tarihçesi, yapısal özellikleri ve teknolojisi çok az bilinmektedir. Bununnedeni bu konuda sistematik çalışmaların azlığıdır. Bugüne kadar gerçekleştirilensınırlı sayıdaki çalışmalarda, Selçuklu ve Osmanlı Dönemleri‟ne ait cam buluntularınsadece görsel özelliklerinin arkeoloji ve sanat tarihi yöntemleri ile incelenmesi vedeğerlendirilmesi yapılmış, ancak güzel sanatlar uzmanlığında bu buluntulardeğerlendirilmemiştir.Bu araştırmanın konusu; 1500-1600 yılları arasında yapılmış Klasik OsmanlıDönemi camilerine ait nakışlı pencereleri araştırarak, cam sanatı kapsamındaincelemek ve yapılan bu incelemeler doğrultusunda kullanılan geleneksel motif veteknikleri, modern yöntemler aracılığıyla uygulamaktır.Konunun özgünlüğü gerekli literatürler taranarak seçilmiştir. Kültürel birmiras olan geleneksel yapıdaki sanat eserlerimiz, cam sanatı kapsamında incelenmeküzere oldukça nadir ele alınmıştır. Bu bağlamda tercih edilen araştırmanın, gelecekaraştırmacılara katkı sağlaması ve üretilen eserlerin, tarihteki örneklerine de ışıktutması amaçlanmaktadır The history of glass production, its structural characteristics and technologiesare not well known in Anatolia from the Middle Ages until the Industrial Revolution.The reason for this is the lack of systematic work in this regard. Only a limitednumber of works carried out to date have examined and evaluated the visualcharacteristics of the glass finds belonging to the Seljuk and Ottoman periods witharcheology and art history methods, but these finds have not been evaluated in fineart expertise.The subject of this researchis to investigate the gypsum vitrails belonging tothe Classical Ottoman Period, made between 1500 – 1600, to examine them in thecontext of glass art and to apply the traditional motifs and techniques throughmodern methodsThe originality of the subject has been chosen by searching the literature. Artworks in the traditional structure, which is a cultural heritage, are rarely consideredto be studied in the context of glass art. In this context, it is aimed that this researchwill contribute to future researchers and shed light in the historical examples of theworks produced.
Collections