Kültürel bir öge olarak düğün ve çağdaş Türk resmine yansıması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çağdaş Türk Resmi, Batılı anlamda uygulama biçimine geçtikten sonra, yurtdışına giden sanatçılar, Avrupa'da aldıkları sanat eğitiminin etkisiyle, farklı his ve duygularını Batılı tekniklerle ifade etmişlerdir. Bu süreçten sonra, Türk resminde kimlik ve özgünlük bunalımı ile karşı karşıya gelen sanatçılar, Anadolu halk kültüründen ödün vermeden Batılı teknikleri, bu tarz konularla sentezleme yoluna gittiler ve ortaya kültürel değerlerin yansıdığı eserler çıkardılar. Türk resminde kültürel temalara yer veren sanatçılar, yaşadıkları coğrafyanın ve sosyal yaşamın görsel değerlerini, başkalaşım ve dönüşüm kavramları ile beraber işleyerek, ortaya zengin görme ve anlatım biçimleri koyarak, gelecek nesillerin beğeni düzeylerine seslendiler. Böylece içinde bulunduğu dünya değerlerini tanıyan, kaybolmaya yüz tutmuş örf ve adetlerin, ressamların resimlerinde yaşatıldığı bir sürecin yaşandığı gerçeği ile yüzleşen bir kitle oluşturulması başarılmıştır. Anadolu'da evlilik müessesesinin kutsallığına inanan toplum, düğün adını verdiği umumi bir törenle kutlama yaparak, sevdiği insanların bu tarihi olaya tanıklık etmesini beklemektedir. Bu törende kültür değerlerinin ön plana çıktığı, bölgelere göre farklılık gösteren uygulama biçimlerinin, törene zenginlik kattığı muhakkaktır. Ressamların ele aldığı konular düğün teması paralelinde incelendiğinde, akılda kalıcı, estetik açıdan form ve biçimlere dönüşen, renk kurgularının önemli birer kültürel vesikalar olduğu gerçeğini ortaya çıkarmaktadır. Hangi akım, tarz ve biçimde meydana getirilirse getirilsin, sanatçı duyarlılığı ile yoğrulan bu eserler, gelecek kuşaklara aktarılacak somut değerlerdir. After the contemporary Turkish painting turned to its suitable form in terms of west, the artists who went abroad stated their different emotions and feelings under the affect of European education. After this process, the artists faced with the depression of identity and originality in Turkish painting and they synthesised the western techniques with these subjects without conceding Anatolian folk culture and they produced works reflecting cultural values.The artists who give place to cultural themes in Turkish painting, they handled visual values of the geography they live and the social life together with the concepts of metamorphosis and transformation. They also produced rich vision and expression styles and appealed to taste of next generations. So a population is created who knows the values of the world he lives in and this population is aware that the tradition that tend to lose live in the paintings of the artists.Anatolian people who believe the holiness of marriage make a celebration with a public ceremony called `wedding` and they expect the people they love to witness this historical event. In this ceremeony it is certain that cultural values stand out and the applications which differ according to regions enrich the ceremony. When the subjects that are held by artists are analysed under the concept of wedding, it appears that color setups which are catchy , and which tranfrom into forms and shapes aestetically are highly important. No matter which movement , style or shape they are cratead, these works that are kneaded with the artist sensitiveness are concrete values to be transfered to next generations.
Collections