Reklamveren ve reklam ajansı açısından reklam etiği ve bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yıllarda reklam, kitlesel iletisim araçlarının yaygınlasması ve teknolojiningelismesiyle pazarlama açısından en çok tercih edilen iletisim yöntemlerinden biri halinegelmistir. Reklam radyo, televizyon, gazete vb. iletisim araçlarıyla çok büyük kitlelereulasabildigi için oldukça etkili bir yöntemdir. Amacı sadece bilgi vermek degil, ulastıgı kisiyietkilemek, ürünü satın almaya tesvik etmektir. Toplumu çesitli sekillerde etkilemesi nedeniyleçok sorgulanmaktadır. En çok sorgulan konu, açık ve dürüst bir iletisim saglayıpsaglayamadıgıdır. Etik, yasanan çesitli deneyimler sonucu, toplumun dini ve sosyal normları,kültürel özellikleri dogrultusunda sekillenmis, neyin iyi neyin kötü olduguna karar verilirkenbasvurulan ahlaki bir kavramdır. Reklam yanıltıcı ve aldatıcı bilgiler vermeye çok açıktır.Bazen gerçekte var olmayan bilgileri aktararak karsısındakini yanlıs yöndeetkileyebilmektedir. Dürüstlük ilkelerinden uzak, etik açıdan uygun olmayan reklamlarolumsuz sonuçlar dogurabilmekte, hem pazarlamacı hem de tüketici açısından çesitlizararlara yol açabilmektedir. Bu nedenle reklamın inanılırlıgı ve güvenilirligi çok önemlidir.Reklamda etik kavramı uzun süredir tartısılan bir konudur.Reklamın dogru kullanılmasındaetik normlara uyulması tüketiciyi satın almaya yönlendirmesi ve yanıltmaması önemli birunsurdur. The lastest developments in tecnology and communication, lead rapid developmentsin advertisement to prefer for using in marketing. Advertisement is an attractive metod causeof reaching many people at the same time by radio, television and newsletter...It?s aim is notonly give an information about the product. It?s also affact and exhort to buy. It isinquisitioning for this speciality. Most inguiring thing is, advertisement metods using rightand honest communication for customers. Experiences, social norms and religions, culturalspecialities show us the concept of the ethics. Advertisement may give us sometimes wrong orartful information. It may affact wrongly. In this time, if an advertisement haven?t got anethics criters, may damage customer and advertisement agency. Advertisement must haverehability and believability. Ethics in advertisement disgusting very long times. Theadvertisement must use ethical norms for customers and never say the wrong or deceptiveand fallacious things. The advertisement must sell the product to the customer but not sayingdeceitful thing. This is the most important rule in advertisement.
Collections