Ekspresif (Dışavurumcu) portreler ve ötesinde malzemenin rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
`Ekspresif (Dışavurumcu) Portreler ve Ötesinde Malzemenin Rolü` adı altında yapılan bu çalışmada öncelikle birinci bölümde portrenin tarihsel gelişim sürecinden ve teorik olarak alt yapısından bahsedilmiştir ikinci bölümde Ekspresyonizm sanat akımının gelişim süreçlerinden yola çıkarak ötesi kavramını sanatçının psikolojisi ve kişiliği ile bağdaştırarak psiko- sosyolojik unsurlar göz önünde bulundurularak genelden özele indirgenip sunulmuştur.Ekspresyonizm kendinden önceki sanat anlayışları ile arasına bir çizgi çekerek geleneksel sanat anlayışından uzaklaşıp dışsal yansımaların içselleştirilip dışa yansıtılmasını savunmuştur. Böylelikle ekspresif sanatçılar malzemeyi bu amaç doğrultusunda kullanmışlardır. Egon Schiele, Willem De Kooning, Georg Baselitz, Ernst Ludwing Kirchner gibi Ekspresyonist sanatçıların ifadeyi güçlendirmek için kullandıkları malzemeler ile yapmış oldukları eserler incelenmiştir. In the first part, the historical development process of the portrait and the theoretical substructure of the portrait were discussed and the second part reduced the concept of expression from the development process of the art flow to the psycho - sociological aspects of the art by associating the concept with the psychology and personality of the artist and taking into consideration the psycho-sociologicalExpressionism drew a line between the previous art concepts and the traditional art concept and advocated that external reflections be internalized and externalized. Thus, expressive artists used the material for this purpose. The works of Expressionist artists Egon Schiele, Willem de Kooning, Georg Baselitz, ernstdluwing Kirchner were studied with the materials they used to strengthen the expression.
Collections