Hollanda ve flaman resim sanatında Osmanlı halılarının betimlemeleri (17. yüzyıl örneğinde)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
17. Yüzyıl Hollanda ve Flaman resim sanatında Osmanlı halılarını incelendiği yüksek lisans tez çalışması iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde Hollanda ve Flaman resminde yer alan konular incelenmiştir. Tespit edilmiş konuları sıklıkla resimlerinde işleyen ressamların biyografilerine yer verilmiştir. Her ressamın bir eseri analiz edilmeye çalışılarak ressamın üslubu, bakış açıcı tanıtılmaya çalışılmıştır.Çoğunlukla dönem insanının günlük yaşantısını gördüğümüz resimlerde, müzik içerikli sahneler, mektup yazan, mektup okuyan insanlar, çocuk ve onunla ilgilenen bakıcı ya da anneleri, coğrafyacı ya da tarihçiler, denizciler ve deniz yaşantısı, manzara resimleri ve az sayıda da olsa dinsel içerikli konular resimlerde gördüğümüz betimlemelerdir. Resimlerde en çok kadın ve çocuklar karşımıza çıkar. Bunun sebebi evin erkeğinin evden uzakta uzun deniz seferinde olduğu olabilir. Bunun yanı sıra mesleki loncaların çok yaygın olduğu bu bölgede lonca üyelerinin portreleri ve grup portreleri de talep görmüş resim konuşları arasındadır. Birinci bölümde on dokuz ressamın biyografileri ele alınmıştır on dokuz resim analiz edilmiştir. İncelenen resimlerdeki konular araştırılırken görülmüştür ki çoğunluklu olarak kullanılan mekân, insan figürlerinin duruşu, figürlerin kıyafetleri, hayvanlar ve her türlü objenin simgesel bir ifadesi, karşılık gelen bir gizli bir anlamı mevcuttur. Bu simgesel anlatım biçiminin kullanılış nedenlerinin ise toplumsal dinsel ahlaki ticari olduğu araştırmalar sonucunda ortaya konulmuştur. İkinci bölümde resimlerin içerisindeki halı türlerine göre altı başlık altında toplanmıştır. Bu başlıklar altında on dokuz ressam ve yirmi iki tablosu analiz edilmeye çalışılmıştır 17. In the 19th century Dutch and Flemish Painting, Ottoman carpets were examined and master thesis study was composed of two parts. In the first part, the subjects in Dutch and Flemish painting were studied. Biographies of painters working in their paintings are included. The style of the painter was tried to be analyzed by each painter and the viewer was tried to be introduced.In the paintings we mostly see the daily life of the people of the period, music scenes, letters, people who read letters, children and caregivers or their mothers, geographers or historians, sailors and sea life, landscape pictures and few religious subjects are the descriptions we see in the paintings. Most women and children appear in the paintings. It may be because the man of the house was away from home on a long sea voyage. In addition, in this region, where professional guilds are very common, portraits of guild members and group portraits are among the most demanded picture speakers. In the first part, the biographies of the nineteenth painter have been discussed and nineteenth paintings have been analyzed. It was observed that the space, the posture of the human figures, the clothes of the figures, the symbolic expression of animals and all kinds of objects, which were used mostly, had a corresponding secret meaning. The reasons for the use of this symbolic form of expression were revealed as a result of the researches that the social religion was moral. In the second section, according to the carpet types of the paintings are collected under six headings. Under these headings, nineteen painters and twenty-two paintings were analyzed.
Collections