Özel öğretim kurumlarının kuruluşu işleyişi ve denetimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Özel Ögretim Kurumlarının kurulusu isleyisi ve denetimi tez çalısmamızınkonusunu olusturmaktadır. Tez çalısması dört bölümden olusmustur. Birinci bölümdekamu hizmeti ve egitim kamu hizmetinin özellestirilmesi üzerinde durulmustur. Ikincibölümde özel ögretim kurumlarının kurulusu üzerinde durulmustur. Ayrıcayabancıların ve azınlıkların egitim hakları konusunda incelenmistir. Üçüncü bölümdeözel ögretim kurumlarının isleyisi üzerinde durulmustur. Özel ögretim kurumlarıdenildiginde kurslar, dershaneler, okul öncesi ögretim kurumları okullaranlasılmaktadır. Çalısmamızda daha çok okullar ve 625 sayılı özel ögretim kurumlarıkanununun uygulaması konusu üzerinde durduk. Dördüncü ve son bölümde de özelögretim kurumlarının denetimi konusunu açıkladık. Denetim konusu ve uygulanacakyaptırımlar üzerinde durduk.Çalısmamızın sonucu olarak ülkemizde özel ögretim kurumlarının yeterli gelismedüzeyine erisemedigini gördük. Ayrıca 625 sayılı kanun günümüz sartlarına göreyeniden düzenlenmesi kanaatindeyiz.Özellikle çalısanlar bakımından resmi okullaragöre farklı uygulamalar bulunmakta olup düzeltilmesi gerektigini düsünmekteyiz. Study on establishment, operation and supervision of private teachinginstitutions make up the topic of my Thesis. Thesis Work consists of 4 sections.First Section involves a study on public service and education, along withconcept of their privatization. Second Section covers establishment of privateteaching institutions, giving further study on rights borne by minority groupsand the foreigners. Third Section studies the functioning of private teachinginstitutions. Private Teaching Institution term would comprise courses, privateestablishments preparing students for various exams, preschool training coursesand schools. Our Study herein concentrates more on the side, which includesschools and Private Teaching Institutions Code#625. Fourth and the last sectionhas been devoted supervision of private teaching institutions, here where wetook into account sanctions to be applied further to outcome of supervision.Result attained from our Study was to observe private teachinginstitutions in our State have not achieved a satisfactory level in terms ofdevelopment. We further think that that rearrangement is necessary indeed interms of Private Teaching Institutions Code#625, as well. In my personalopinion; private teaching institutions involve means considerably differentthan those of official schools in terms of the staff; which in overall needscorrection in many aspects.
Collections