Grafiti stil, figür ve tekniklerinin seramik malzeme ile yeniden yorumlanarak kamusal alanda uygulanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnsanlığın yerleşik hayata geçmesi ve şehir toplumunun oluşmasıyla sokakduvarı iletişim aracı haline dönüşmüş, üzerine herhangi bir şey yapıldığı ya dayazıldığı andan itibaren ise kamusal bir alan olmuştur. Birinci bölümde; Kamusalalan ve Kamusal Alanda Sanat kavramları ele alınmaktadır.İkinci bölümde `Grafiti` tanıtılmış olup, sanatın bu eski formunun çağdaşdünyadaki yansımaları tespit edilirken, bir ifade biçimi olarak grafitinin evrimindehangi noktaya gelindiği anlaşılmaya çalışılmıştır. Özellikle 1960 sonrası grafiti veona bağlı post-grafiti sanatının ortaya çıkış ve gelişim süreçleri incelenerek,grafitinin en önemli stil, figür ve teknikleri araştırılmış ve bu kapsamdadisiplinlerarası uygulama yapan sanatçıların çalışmalarına örnekler verilmiştir.Üçüncü bölümde; grafitileri ile ön plana çıkan İstanbul (Türkiye), Stockholm(İsveç), Londra ve Bristol (İngiltere), Berlin (Almanya), Buenos Aires (Arjantin),Sao Paulo (Brezilya), New York (Amerika) ele alınmış, bu kapsamda önde gelensanatçılar araştırılarak çalışmalarından örnekler verilmiştir. Dördüncü bölüm ise seramiğin malzeme olarak seçildiği, grafitinin öne çıkanstil, figür ve teknikleri ile ilişkilendirilirken yeniden yorumlandığı özgün tasarım,deneme ve uygulama çalışmalarına yer verilmiştir. Sonuç bölümünde ise; öneriler, analizler ortaya konmuş ve genel birdeğerlendirme yapılmıştır.Anahtar kelimeler: Grafiti, Post-Grafiti, Kamusal Alan, Kamusal Sanat, SeramikSanatı With the introduction of humanity to the settled life and the formation of citysociety, the street wall has become a means of communication, and it has become apublic space from the moment anything is done or written on. In the first part; Theconcepts of public space and art in public space are discussed.In the second part, `Graffiti` is introduced and while the reflections of this oldform of art in the contemporary world are determined, it is tried to be understood towhich point it came in the evolution of graffiti as a form of expression.Especially after 1960's graffiti and its post-graffiti art emergence anddevelopment processes are examined, the most important styles, shapes andtechniques of graffiti have been investigated and in this context, examples of theworks of artists engaged in interdisciplinary practice have been given.In the third part; graffiti with prominent Istanbul (Türkiye), Stockholm(Sweden), London and Bristol (England), Berlin (Germany), Buenos Aires(Argentina), Sao Paulo (Brazil), New York (USA) discussed, leading in this contextIncoming artists are researched and examples of their works are given.The fourth part includes original design, trial and application studies in whichceramic is chosen as material and re-explain while graffiti is associated withprominent styles, figures and techniques.In the result part; suggestions, analyzes are presented and a general rating ismade.Keywords: Graffiti, Post-Graffiti, Public Space, Public Art, Ceramic Art
Collections