Müzik öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik kaynakları: Antalya kent merkezi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tükenmişlik stresle birlikte modern toplumlarında en sık görülen ve iş gücü kaybına neden olan sosyal temelli bir sorundur. Bu sorun eğitim alanı dahil birçok alan da görülebilmektedir. Bu bağlamda araştırmanın amacı Antalya kent merkezinde görev yapan müzik öğretmenlerinin tükenmişlik düzeylerini ve bunların olası nedenlerini incelemektir. Nitel ve nicel tekniklerin birleşiminden oluşan bu karma yöntem araştırması Antalya kent merkezinde görev yapan müzik öğretmenleri ile 2019-2020 tarihlerinde gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu Antalya kent merkezinde görev yapan ve rastgele seçilmiş 72 müzik öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmanın nicel boyutunda bu 72 öğretmene Maslach Tükenmişlik Envanteri uygulanmıştır. Bu ilk aşamada tükenmişlik yaşadığı anlaşılan 25 öğretmenle bu tükenmişliğin kaynaklarını belirlemek için yüz yüze görüşmeler yapılmıştır. Görüşmelerde olası tükenmişlik kaynakları çalışma ortamı, mesleki yeterlik, bireysel ve sosyal ve diğer kaynaklar kategorileri altında kavramsallaştırılmış ve sorulara dönüştürülmüştür. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırma sonucunda müzik öğretmenlerinin tükenmişlik kaynakları her bir kategori altında temalar ve alt temalar şeklinde değerlendirilmiş ve yorumlanmıştır. Anahtar kelimeler: Tükenmişlik, Mesleki Tükenmişlik, Tükenmişlik Kaynakları, Müzik Öğretmeni Professional burnout and stress are the most common social-based problems that cause loss of workforce in modern societies. Professional burnout is seen in many fields, including education. This study aims to examine the burnout levels of music teachers in the city of Antalya and their causes.This mixed method study, consisting of a combination of qualitative and quantitative techniques, was conducted in 2019-2020 with music teachers working in the city of Antalya. The study group included 72 randomly selected music teachers in Antalya. The Maslach Burnout Inventory was administered to the participants for the quantitative research. Face-to-face interviews were conducted with 25 teachers who were determined to have suffered from burnout in this first phase to determine its causes. In the interviews, possible causes of burnout were conceptualized under these categories: work environment, professional competence, individual and social, and other causes, and questions were generated using these themes. The study data were analyzed using descriptive methods. The music teachers' burnout was evaluated and analyzed as themes and sub-themes in each category.Keywords: Burnout, Professional Burnout, Causes of Burnout, Music Teachers
Collections