At imgesinin plastik çözümlemesi: Şişli Atölyesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
At, ihtiyaç-yarar ilkesi neticesinde insanoğlu tarafından evcilleştirildiğinden beri yaşamın her evresini sırtlanmış bir yaratının serüvenidir. Çağlar boyu insanla süregelen yolculuğu, imge olarak ata yücelmiş bir kutsiyet bahşetmiştir.Dış dünyada etkileşimde bulunulan her at nesnenin algılanışı, imgeye dönüştürülme süreci ve yeniden üretilmesi her toplumda zamana göre farklılıklar göstermiştir. Her kültür kendi sanatını, her sanatçı da o kültürün imgelerini görünür kılmıştır. Sanatçı bu bahaneyle kendi düşünsel yapısını, sanat anlayışını görünür kıldığı imgelere yansıtmıştır. Bu yaklaşımın neticesinde karşılaşılan her at imgesi sanatçının yönlendirdiği ölçüde yaşamsal deneyim sunabileceği gibi izleyicinin kendisi de öznel bakışıyla bağlamsal özgürlük alanı yaratmıştır. İzleyicisi at imgesiyle karşılaştığı an nasıl bir süreç başlamıştır? O zaman at imgesi bize ne anlatmaktadır?Sanat eserinde at imgesi, izleyicisiyle kavuştuğu an nasıl deneyimler yaşama fırsatı sunmuştur? İmgenin doğasında olan biçim ve bağlam sınırsızlığı karşısında, izleyici nasıl yaklaşım sergilemiştir? At imgesi hangi kavramlarla özdeşleşmiştir? Sanatçı, imgelem yetisini kullanarak at imgesini nasıl görünür kılmıştır? Bu tez çalışmasında, `At İmgesinin Plastik Çözümlemesi: Şişli Atölyesi Örneği` başlığı ile Şişli Atölyesinde oluşturulmuş resimlerdeki at imgeleri ele alınmıştır. Bu konu kapsamında at imgesinin resim sanatında kompozisyona olan katkıları araştırmanın amacı olmuştur. Araştırılan konu ile ilişkili resimler üreten bir sanatçı seçkisi oluşturulmuş, Şişli Atölyesinin yapıtlarında at imgeleri tespit edilip biçimsel ve bağlamsal eleştiri çerçevesinde plastik çözümlemelerinin yapılması amaçlanmaktadır.Anahtar Kelimeler: At İmgesi, Türk Resim Sanatı, Şişli Atölyesi, The horse is the adventure of a god, who has stalked every phase of life since it was tamed by man as a result of the need-benefit principle. The ongoing journey of the horse through the ages has granted a sacred blessing on the horse.The perception of each horse object interacted in the external world, the process of transformation into image and its reproduction showed differences in time in every society. Each culture makes its art and artist visible with the images of that culture. With this excuse, the artist has reflected his / her thought structure and the concept of art into visible images. As a result of this approach, each horse's image encountered can create vital experience to the extent guided by the artist, and the viewer himself has created contextual freedom with his subjective perspective. So what did the horse image tell us? How did the process start when the viewer came across the horse image?In his work of art, has the horse image presented us with the opportunity to experience how he got to the moment when he got together with his audience? In the face of the infinite nature of form and context, how did the audience approach? With which concepts does the horse image become identify with? How did the artist make the image of the horse using the image?In this thesis, 'Plastic Analysis of Horse Image: Şişli Studio Example' with the image of horse in the paintings created in Şişli Workshop were approached. The aim of this study was to investigate the contribution of horse image to the art of painting. A selection of artists was produced that produced the pictures related to the subject being researched, and the images of horse in the works of Şişli Studio were determined and plastic analyzes were made in the frame of formal and contextual criticism.Keywords: Horse Image, Turkish Painting Art, Şişli Studio
Collections