The role of management in creating effective internal communication and an application in it sector
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Organizasyonlar değişen dünyada varlıklarını sürdürebilmek için günün gereklilikleridoğrultusunda her dönem kendilerini yeniden şekillendirmişler ve şekillendirmeye de devametmektedirler. Bu uyumun asıl nedeninin iletişim kaynaklı olduğu anlaşılmaktadır.Sürekli bilgi akışı sağlanarak çalışmalara işlerlik kazandırılması, hedef ve amaçlarıçalışanlarla paylaşılması sayesinde örgütlerin dış dünya ile uyumu çok daha kolaysağlanmaktadır. Bu tür iletişim ve örgütsel yönetim anlayışlarında yöneticilerin uyguladığı?içsel iletişim metotları? daha çok önem kazanmaktadırYöneticilerin başarıyla oluşturduğu ?etkili içsel iletişim?; çalışanların doğru kararlarvermeleri için ihtiyaç duydukları bilgi aktarılıncaya kadar daha kısa sürede ve daha hızlı kararalmalarını sağlar, çalışanları örgütün bir parçası haline getirir ayrıca çalışanları motive ederekverimlilik ve performanslarının arttırır. Örgüt içerisindeki çekişmelerin ortadan kalkması veortak bir vizyon yaratılması örgüt için elde edilen kazançlardan bazılarıdır.Yöneticimin etkili içsel iletişim oluşturulmasındaki rolünü incelemeye çalışan buaraştırmada, önce ?örgütsel iletişim? kavramı ve örgütsel iletişim çeşitleri ele alınmış, sonraörgütsel iletişimin fonksiyonlarından bahsedilmiştir. Üçüncü bölümde ?içsel iletişimin?tanımlaması ve günümüze kadar ki gelişimi üzerinde durulmuştur.Dördüncü bölümde ?içsel iletişim çeşitleri? ele alınmış ve yönetimin çalışanlar ileiletişim kurarken doğrudan ve dolaylı olarak kullandığı yöntemlerden bahsedilmiştir. Etkiliiçsel iletişim kriterleri, içsel iletişimi etkileyen faktör ve içsel iletişimin zayıflığının örgüt içinzararları yine bu bölümde ele alınmıştır.Beşinci ve altıncı bölümlerde ?Yönetimin etkili içsel iletişim yaratılmasındaki rolü?konulu bir araştırma yapılmıştır. Bu araştırmada yöneticilere anket uygulanarak, yöneticininşirket içi iletişim kurma nedenleri ve içsel iletişim biçiminin yönetim açısından önemisorgulanmıştır. Tezin son bölümünü ise ?sonuç? kısmı oluşturmaktadır. Elde edilen veriler bubölümde yorumlanmış ve tezin genel çerçevesi oluşturulmuştur. Organizations, to endure their existence in the changing environment of the world,have developed themselves in accordance with the necessities of their times in all ages, andcontinue to do so today as well. The main factor behind this adaptation is based oncommunication.The efficient work processes by constant flow of information and sharing of visionand missions with the employees ease the organization adaptation period to outside world.The ?internal communication channels? used by the managers gain importance. Theemployees can decide faster in successfully applied ?effective internal communication? by themanagers. So they become one with the organization, their motivation, efficiency andperformance increase, the organizational conflicts decrease and a shared vision can becreated; these are some of the many positive consequences of ?effective internalcommunication.?In this research in which the role of the managers in the establishment of an effectiveinternal communication has been examined, first the concept of ?organizationalcommunication? and the types of organizational communication are stated, then the functionsof organizational communication are mentioned. In the third section of the research, thedefinition of ?internal communication? and its progress up to today are discussed. In thefourth section, ?types of internal communication? are analyzed and direct or indirectcommunication methods are examined. Criteria for effective internal communication, factorsthat influence internal communication and the costs of poor internal communication are alsodiscussed in these sections.In the fifth and sixth sections, role of management in creating effective internalcommunication is studied and a survey is conducted with the managers to find out the reasonsfor managers to establish communication with the organization and the significance of theinternal communication method for the organization. The last section of the research is the?conclusions? part, and in this section the gathered data and information is evaluated andinterpreted.
Collections