Gebze Caferi toplumunun sosyo-kültürel yapısı (İnanç ve değerler bağlamında alan araştırması)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dinler Tarihine baktığımızda, hemen hemen bütün büyük dinlerde mezhepleşmenin varlığını görmek mümkündür. Bütün dinlerin müntesipleri arasındaki ayrılık ve ihtilafların çoğu zaman o dinin peygamberinin vefatından sonra ortaya çıktığı söylenebilir. Hz Peygamber'in vefatından sonra gelişen siyasi ve sosyal hadiselere bağlı olarak zamanla, İslam toplumu içinde çeşitli zümreleşmeler meydana gelmiştir. Bu zümreleşmeler genel anlamda ?mezhep? adıyla anılmış ve Mezhepler Tarihinin müelliflerince ele alınarak gerek ana gruplar gerekse bunlardan doğan tali gruplar etraflı olarak incelenmiştir. Bu Mezheplerden biri de Şia'dır. Caferi mezhebi de, Şii fırkalarından birini oluşturmaktadır. Bu mezhebin bir diğer adı da İmamiyye'dir. İmamiyye, Hz. Peygamber'in ölümünden sonra Hz. Ali'yi, onun çocuklarını ve torunlarını hem Allah'ın emri hem de Peygamber'in tayini ve vasiyeti ile meşru imam olarak kabul eder. Hz. Ali'nin soyundan gelen bu on iki imama inanmayı da iman esaslarından biri sayar. Gebze ve civarında yaşayan Caferiler, dini açıdan Müslüman, etnik bakımdan Türk olup Türkiye Cumhuriyetinin vatandaşlarıdırlar. Bununla birlikte Ehl-i Sünnet itikadından farklı olarak Şii bir itikada sahip olup ağırlıklı olarak Irak'ta yaşayan din önderlerine bağlıdırlar ve Türk toplumuyla büyük oranda bütünleşmiş durumdadırlar. Caferi toplumunda, kimlik anlayışı açısından, Türk-İslam kimlik yapısı etkin bir görünüme sahiptir. Bu bölgede yaşayan Caferiler kendi inanç sistemleriyle ve ibadet uygulamalarıyla tutarlı bir yapı sergilemektedirler. When we look to the History of Religions, almost in all the major religions is possible to see the presence of denominations. Differences and conflicts between all religions believers(müntesip) often emerged after the death of the prophets of religion can be said. After the death of the Prophet Hz. Muhammed, in the course of time, depending on the evolving political and social events depending on the time, inside the Islamic society has occurred in various groups. This groups in general were known sect(mezhep) and be addressed by the writers of the history of denominations, as well as the main groups and secondary groups which arising from this main groups were examined comprehensively. One of these sectarian is Shiite. Jaafari sect is occured one of the Shiite groups. Another name of this sect is also İmamiyye. İmamiyye, has been considered to Hz. Ali, his children and grandchildren with the order of Allah and the Prophet?s advocate and determination as legitimate imam. This sect has been counted to believe in 12 imams who are Hz. Ali's descendants one of the basis of faith. Jaafari who are living in Gebze and around Gebze, religious respect are Muslim, ethnically Turkey and citizens of the Republic of Turkey. However, unlike from Sunni Islam creed has a Shiite creed and predominantly subject to the religious leaders who live in Iraq and in the large extent integrated with the Turkish community. İn the society of Jaafari, in terms of the understanding of identity, Turkish-Islamic identity construction has an active view. Jaafari who are living this area, with their own belief systems and worship practices are displayed a coherent structure.
Collections