Tıp eğitiminde öğretim teknolojileri: e-öğrenme ve probleme dayalı öğrenme entegrasyonu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısmanın amacı, tıp egitiminde probleme dayalı ögrenmeyi destekleyenE-ögrenme ortamı gelistirmek ve web tabanlı ögrenme ortamları ile desteklenmis birprobleme dayalı ögrenme modülü ile klasik PDÖ modülü sınav puanları arasında birfark olup olmadıgını ve ögrencilerin bu E-ögrenme uygulaması ile ilgilimemnuniyetlerinin saptamaktır.Bu amaçla ögrencilere bagımsız çalısma sürecinde kullanabilecekleri ve PDÖde yer alan konu ile ilgili ögrenme hedeflerini genis bir biçimde içeren bir webögrenme sayfası olusturulmustur.Arastırmanın evrenini Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi 2006-2007 egitimögretim yılında ögrenim gören Dönem-1 ögrencilerinin tümü (174 ögrenci)olusturmustur. Örnek seçimi yapılmamıstır.Anket sorularına Dönem I ögrencilerinin 165'i yanıt vermistir (ulasma oranı%94.8).Arastırma sonucunda ögrencilerin %66.0'ının E-ögrenme uygulamasındanmemnun oldukları, %15.0'inin kararsız, %19.0'ının ise memnun olmadıklarısaptanmıstır.2006-2007 egitim ögretim döneminde uygulanan bes PDÖ sınav puanortalamaları arasında en yüksek sınav puanının 5. PDÖ de (E-ögrenme ile desteklenenPDÖ) alındıgı ve klasik PDÖ sınav puan ortalamaları ile anlamlı bir fark oldugusaptanmıstır (p=0.000).Sonuç olarak E-ögrenme uygulamasının ögrencilerin basarıları üzerine olumlubir etkisi oldugu ve ögrencilerin büyük çogunlugunun uygulamadan memnun oldugusaptanmıstır.Anahtar kelimler: Tıp Egitimi, E-ögrenme, Probleme Dayalı Ögrenim. The aim of this study is to develop E-learning ground which supports problembased learning (PBL) in medical education, to find out if there is any difference inexam scores between web based learning ground module and classical problem basedlearning module and to determine students? satisfaction with this E-learning practice.For this reason, students were provided with a detailed web learning pageincluding learning targets about the subject of problem based learning, which could beused during independent study period.The study group comprised of all of the first year students (174 students) ofAkdeniz University, Medical Faculty, during 2006-2007 education period. No selectionwas made among the study group.One hundred sixty five of first year students answered the questionnaire (Wewere able to contact to 94.8 % of the students).By the end of the study, 66 % of the students were satistied with E-learningpractice while 15 % were undecisive and 19 % were unsatisfied.The mean exam scores of the fifth PBL module was found significantly higerthen those of the first four exams? scores.In conclusion, our studies seem to be satisfied with E-learning activites and theirhiger exam scores.Keyword: Medical education, E-learning, Problem based learning.
Collections