Kurumsal iletişim yönetiminde halkla ilişkiler ajanslarının yeri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Şirketlerin hedef kitleleri ile bir araya gelebilmek adına yürüttüğü iletişim faaliyetlerinin bütünü, halkla ilişkiler literatüründe önemli bir yer edinmiş kurumsal iletişimdir. Etkili ve tutarlı bir şekilde yürütülmesi gereken kurumsal iletişim faaliyetleri, kimi zaman şirketlerin kendi bünyelerindeki bir departman tarafından yönetilirken, kimi zaman ilgili hizmet bir halkla ilişkiler ajansından satın alınmaktadır; ancak her ikisinin kendi içerisinde avantaj ve dezavantajları bulunmaktadır.İletişim faaliyetleri sadece kurumsal iletişim yöneticisi ile yönetilen şirketlerde kurumsal körlük oluşmakta; iletişimin sadece halkla ilişkiler ajansı ile yönetilmesi durumunda ise ajans kurum içi iletişimde yetersiz kalmaktadır.Şirketlerin bünyelerinde kurumsal iletişim departmanı olması, kurumsal iletişimin etkili ve tutarlı bir şekilde yönetilmesi için gereklidir; çünkü dışarıdaki göz olan halkla ilişkiler ajansları içerideki detayları yakalayamayabilir. Söz konusu çalışmalara dışarıdan yön verilmesi ile ortak bir çalışmanın gerçekleştirilmesi halinde sağlıklı, başarılı ve devamı sağlanan iletişim faaliyetleri gerçekleşebilir.Şirketler için ne tek başına kurumsal iletişim departmanı ne de sadece halkla ilişkiler ajansından alınan hizmet esastır. Şirketler için en yararlı süreç kurumsal iletişimcilerle halkla ilişkiler ajanslarının ortak hareket etmesidir. Kurumsal İletişim Yönetiminde Halkla İlişkiler Ajanslarının Yeri adlı tez çalışması kapsamında gerçekleştirilen araştırma sonuçlarına göre, markaların iletişim kalelerinin kurumsal iletişim yöneticileri ile halkla ilişkiler ajanslarında çalışan danışmanlar tarafından ortak bir dil ve anlayışta yönetilmesi, şirketler açısından iş ve iletişim hedeflerine ulaşılmasında bir zorunluluktur. In total, the communication activities a company engages in to meet its target audience is called corporate communication and holds an important place in public relations literature. Corporate communication activities which must be carried out in an effective and consistent manner, are sometimes conducted by a department within the company itself, and at times service is received from a public relation agency. Yet in both cases there are certain advantages and disadvantages in question.On the one hand, a corporate blindness tends to develop in companies which conduct their communication activities under the sole administration of the corporate communication director, while on the other hand in cases where communications are conducted by the public relation agency only, the said agency displays inadequacy when it comes to internal communication.Having a corporate communication department within the company structure is necessary for the effective and consistent management of corporate communication because the public relation agency ? the eye outside ? may not be able to see the details within. When the operations in question are guided from the outside and carried out jointly, healthy successful and sustainable communication activities can be achieved.Neither its corporate communication department nor the services received from the public relation agency is on its own fundamental for the company. The most constructive phase for a company is when its corporate communication department and the public relation agency acts together. According to the survey results of the thesis entitled, ?The Role of Public Relation Agencies in the Corporate Communication Management?, the management of communication fortresses of brands by corporate communication directors and public relation consultants, with a common language and understanding is a necessity for companies in order for them to reach their business and communication targets.
Collections