Yahya İbn Adî ve Tevhid risalesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışması giriş ve ana iki bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın giriş bölümünde Hıristiyanlık inancının temel kavramlarından ve çıkmazlarından biri olarak karşımızda duran teslis akidesi ve bu akidenin temel uknumları tartışılmıştır. Hıristiyanlık tarihinde bu uknumlara yüklenen anlamlar ve süreç içerisinde mezhepsel ayrışmaların temelinde yatan teslis kavramının tekabül ettiği anlam dünyası ve teslisin kaynakları çalışılmıştır. Teslis ve felsefe arasındaki ilişkinin kodlarından hareketle Süryani geleneğinin bu konudaki yaklaşımı görülmüştür.Birinci bölümde Yahya b. Adî'nin hayatını, metafiziğe dair eserlerini ve öğrencilerini tanıtılmaya çalışılmıştır. Ayrıca bir düşünür olarak, bir öğrenci olarak Yahya b. Adî'yi incelenerek metafizik düşünce dünyasını ortaya koyulmaya çalışılmıştır.İkinci ve son bölümde İslam filozofu Yakub İshak El-Kindî tarafından Hıristiyanlığa reddiye olarak yazılan teslis doktrinini felsefi yöntem ve üslupla eleştirdiği ?er-Redd `alâ'n-Nasârâ? adlı eserine Yahya b. Adî'nin 350/962 yılında kaleme aldığı ?Makâle fî Tebyîni Ğalati Ebî Yûsuf Ya`kûb bin İshâk el-Kindî fî Makâletihî fi'r-Redd `alâ'n-Nasârâ? reddiye çalışmasını ve daha sonra çalışmanın da ana konusu olan ve bu reddiyenin bir çok açıdan devamı sayılabilecek ?Makâle Fî't-Tevhîd? adlı çalışmasını detaylı bir şekilde incelenilmeye çalışılmıştır. Bu çalışmada Yahya b. Adî'nin değişik düşünürler tarafından ortaya konulmuş olan ?vahid/ vahdaniyet? kavramlarına yönelik eleştirilerini ve bu değişik vahdaniyet kavramlarının hangisinin İbn Adî'ye göre Tanrı'nın biriliğine işaret ettiği ortaya koyulmuştur. Daha sonra bu makalede düşünür Yahya b. Adî'ye göre Tanrı'nın ezeli sıfatları olan ?cömertlik, kudret ve hikmet? sıfatlarının teslis uknumlarına işaret ettiğini ve düşünürümüzün bu varsayımıyla Tanrı'nın zatta bir tanımda üç olduğu görüşünü orta koyulmuştur. This thesis consists of two parts and the main entrance. Introductory part of the study, the basic concepts and problems of Christian faith as one of the trinity, the belief that standing in front of us and the basic concepts discussed in this akidenin. Loaded meanings in the history of Christianity and in the process uknumlara sectarian world of meaning that corresponds to the decomposition of the underlying concept of trinity is tried and delivery resources. Trinity and philosophical approach to this issue was the relationship between the codes for the tradition of the Syrian movement.In the first part, Yahya b. Adi's life, works on metaphysics and tried to introduce their students. In addition, as a thinker, as a student Yahya b. Adî examined and tried to put forward the metaphysical world of thought.The second and final part of Islamic philosopher Al-Kindi Yaqub Ishak as the rejection of Christianity by the method and manner of philosophical criticism of the doctrine of trinity post `er-Redd 'ala-Nasârâ called` a work of Yahya b. Adî, which was written in 350/962 `Article fî Tebyîni Jacob Galati Joseph Abi Ishaq al-Kindi fî thousand Makâletihî fi'r-Redd 'ala-Nasârâ` refusal to work, and then the main subject of study and In many ways, in continuation of a rejection of `Article Fî't-Tawheed` studied in detail in his work. In this study, Yahya b. Adî introduced by different thinkers, the `Vahid / vahdaniyet` criticism of the concepts and the concepts of the various vahdaniyet biriliğine which pointed out that God has been revealed by Ibn Adi. Then think of this article, Yahya b. Adîof God's eternal attributes according to the `generosity, strength and wisdom,` indicates that the concept of trinity and philosopher attributes of God's definition, this assumption is the opinion of the three middle put in place.
Collections