Yerel yönetimler ve halkla iletişim
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yeni kamu yönetimi yaklaşımının yerel yönetimler'deki zihniyet dönüşümünün halkla ilişkiler üzerindeki algısı bu çalışmada tespit edilmeye çalışılmıştır. Yerel yönetimlerin öncelikli hedefleri halkın algısını tespit edebilmek olmalıdır. Bu noktada halkla ilişkiler araçları halkın algısını tespit edilebilmesi acısından önem arz etmektedir. Günümüzde çeşitliliği artan halkla ilişkiler araçları halkla iletişimi sürekli hale getirmektedir. Yerel yönetimler tarafından halkın algısının ne ölçüde önemli olduğu, halkın algısının nasıl tespit edildiği, halka ilişkilerin uygulama alanında yaşanılan sorunlar uygulanan 29 soruluk anket ile tespit edilmeye çalışılmıştır. Anket İstanbul'un Anadolu ve Avrupa yakalarını kapsayacak şekilde belediye yönetimlerinin farklı siyasi partilere ait olan 16 adet ilçe belediyesinde uygulanmıştır. Bu ilçe belediyelerinde farklı sosyo-ekonomik yapıları mevcuttur, belediyelerin nüfusları farklılık arz etmektedir, ayrıca bu ilçe belediyelerin yönetimleri farklı siyasi düşüncelere sahip kişiler tarafından yönetilmektedir. Farklı niteliklere sahip belediyelerden elde edilen sonuçlar grafikler aracılığıyla açıklanmaya çalışılmıştır. Yerel yönetimler, halkla ilişkiler ve vatandaş odaklılık ekseninde şekillenen bu tez çalışmasında belediyelerin halkla ilişkiler konusunda mevcut durumu ortaya konulmaya çalışılmıştır. In this study it is aimed to determine the perception of mentality transformation above public relations in local administrations with the effect of the new public administration approach. The prior aim of the local administrations has been to determine the public perception. At this point the means of public relations is of importance in the aspect determining public perception. Today the means of public relations in different forms are providing a constant public communication. In this study by conducting a 29-questioned survey it is aimed to determine to what extend the perception of public is of importance to local administrations, how the perception of the public is determined by them and the problems encountered in the application of public relations. This survey is applied in an area covering both the Asian and the European sides of İstanbul in municipality administrations of 16 district municipalities of different political parties. In this district municipalities there are different socio-economic structures and the populations of the municipalities are different from each other, besides the administrations of these district municipalities are being administrated by people who has different political opinions. The results gathered from municipalities which have different qualifications are aimed to be explained via graphics. In this thesis, which is formed in the axis of local administrations, public relations and citizen orientation it is aimed to show current situation of the municipalities in public relations.
Collections