Kültürel mirasın korunması sürecinin yönetiminde stratejik iletişim yönetiminin yeri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yirminci yüzyılın özellikle ikinci yarısında yaşanan siyasal, sosyal, ekonomik gelişmelerin ışığında oluşan değişimler, bir yönetim fonksiyonu olarak kabul edilmeye başlanan halkla ilişkilerin kurum ve kuruluşların hedeflerine ulaşmalarındaki önemli rolünü kuvvetlendirmiştir.Buradan hareketle, yirminci yüzyılın son çeyreğinden itibaren meydana gelen söz konusu değişimler, kültür ve tabiat varlıklarının kültürel miras olarak anılmaya başlanmasına ve söz konusu değerleri ele alış biçimimizin de farklılaşmasına yol açmıştır. O tarihlerden sonra artık miras sözcüğü ile anılan kültür varlıkları, miras olgusunun doğal sonucu olarak ortaya çıkan sahiplenme duygusu ile tüm insanlığın sorumluluğu altında konumlanmıştır. Geçmişten gelen kültürel değerlerin mirasçısı durumundaki bugünkü nesil aynı zamanda, gelecek ve mirasçı olacak nesiller açısından da söz konusu değerlerin emanetçisi konumundadır. Bu nedenle, tüm insanlığın ortak mirası kabul edilen kültürel varlıkların korunması, onları gelecek nesillere en uygun koşullarda aktarmamız adına çağdaş, katılımcı politikaların geliştirilmesini, yönetim planlarının yapılmasını ve disiplinlerarası koordinasyonu gerekli kılmıştır.Bu tespitlerden yola çıkarak, alan yönetim planlarının hazırlanması aşamasında ortaya çıktığı gözlemlenen problemlere iletişim alanından çözüm önerisi sunmak tezin çıkış noktasını oluşturmuştur. Alan yönetim planlarının hazırlanması ve uygulanması sürecine bir yönetim fonksiyonu olan halkla ilişkilerin, iletişimi stratejik olarak yönetmek üzere entegre edilmesi ile kültürel mirasın korunması sürecinin yönetimine katkı sağlayacağı varsayılmıştır.Buradan hareketle Efes Yönetim Alanı Alan Yönetim Planı sürecine dâhil, paydaşlarla yapılandırılmamış görüşme tekniği kullanılarak bir örnek olay incelemesi yapılmıştır. Bunun sonucunda alan yönetim planları ile alan yönetim ekiplerine paydaşlarla ve hedef kitlelerle iletişimi stratejik olarak yönetecek bir fonksiyonun entegre edilmesi ile geliştirilen programların sürece katılımı arttıracağı ve yönetim planlarının nihai hedeflerine ulaşmalarına katkı sağlanacağı belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Stratejik İletişim Yönetimi, Halkla İlişkiler, Kültürel Miras, Alan Yönetim Planı Especially in the second half of the 20th Century, changes formed in the light of the political, social and economic developments, started to reinforce public relations important role for institutions and organizations in achieving their targets, started to be accepted as a management function.Hence, these changes occured in the last quarter of the 20th Century, led us to call the cultural and natural assets as the cultural heritage and altered our way of handling these values. Later, cultural values started to be called with the word heritage. As a natural consequence of the ownership fact, cultural values are located under the responsibility of all humanity. Today's generation as the inheritor of the cultural values coming from the past is also the custodian for the future generations. Because of this, the preservation of the cultural heritage, assumed to be the heritage of all humanity, has to be held with contamporaray, participatory policies, managemet plans and in coordination of interdiciplinary studies.Based on these determinations, solutions suggested from the communication sciences area to the problems observed during the preperation of management plans formed the starting point of this thesis. It is assumed that, as a management function, if public relations is integrated to the process of preservation of cultural heritage to manage the communication strategically, it contributes to the process of preservation of cultural heritage.Hence, a case study is conducted during the process of Ephesus Site Management Plan by using unstructured interviews with the stakeholders. As a result, it is determined that, integrating a function to manage the communication strategically with the stakeholders and target groups increases the participation and contribution to achieve the goals of the site managemet groups and plans.Keywords: Strategic Communication Management, Public Relations, Cultural Heritge, Site Management Plan
Collections