Kamusal halkla ilişkiler: Türkiye`de bakanlıklar tarafından gerçekleştirilen kamusal halkla ilişkiler ve iletişim kampanyalarına yönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yıllarda geleneksel yönetim anlayışında meydana gelen değişmeler; yöneten ve yönetilenler arasındaki sınırın daha bulanık bir hale gelmesi, gücün toplumu oluşturan tüm katmanlarca paylaşılması durumunu ortaya çıkarmıştır. Yönetişim paradigmasına geçişle kamu kurumlarının hedef kitleleriyle güven, diyalog, karşılıklı anlayış ve uyumu sağlamaya yönelik stratejik iletişim yönetimini gerçekleştirmesi daha da önem kazanmaya başlamıştır. Günümüzde özel sektör kuruluşlarının; hedef kitlelerinin zihninde benzer ürün ve hizmetler üreten rakiplerinden farklı bir yere konumlanması, olumlu bir imaj oluşturup itibarını yönetmesi, hedef kitleleriyle karşılıklı iyi niyet ve anlayışı geliştirmesi için halkla ilişkilere duyduğu gereksinim, kamu kurumlarının da en büyük gereksinimleri halini almıştır. Kamularının beklentilerini ve ihtiyaçlarını tespit etmeyen ve bu beklentileri karşılayamayan, kamularıyla diyaloga dayalı ilişki geliştiremeyen, kamusal sorunlara ilişkin farkındalık oluşturamayan kamu kurumlarının; kamularından destek alması, olumlu bir imaja sahip olması mümkün olamamaktadır. Bu çalışmada, kamu kurumlarının söz konusu amaçlara ulaşabilmesi için kamusal halkla ilişkiler çabalarına başvurması ve kendi faaliyet alanlarına ilişkin konularda çeşitli kamusal halkla ilişkiler ve iletişim kampanyaları gerçekleştirmesi gerekliliği ve bu kampanyaların kamu kurumlarına sağladığı katkılar ortaya konmaya çalışılmış; Türkiye?de bakanlıklar tarafından gerçekleştirilen kamusal halkla ilişkiler ve iletişim kampanyalarına yönelik hedef kitle algısının ölçülmesi amaçlanmıştır.Anahtar Kelimeler : Kamusal Halkla İlişkiler, Kampanya Yönetimi,Kamusal Halkla İlişkiler ve İletişim Kampanyaları We can assert that today a border between ruler and governed has notably become distinct and there are shifts from a traditional administration approach that keeps administrational power in one hand into blurred borders of ruler and governed. There are also shifts into a share of administrational power by constructing all layers of a society. Together with governance paradigm, the fact that a strategic communication management process based on dialogue, confidence, mutual understanding and symmetry with target audiences has carried out, it has gained more importance for public institutions. Nowadays, for private corporations the need of having a different position compared to rivals, of being in possession of a positive image and managing reputation, of developing mutual good faith and understanding with target audiences is an indisputable fact. Also public institutions are in the need of same requirements. Public institutions which do not encounter expectations and satisfactions of target audiences and do not establish a relationship with their publics based on dialogue and do not provide any kind of awareness in relation to public issues could not get any support from their publics and also it could be impossible for them to have a positive image. The main purpose of this thesis is to assert that public institutions need to apply for public relations efforts in order to reach their goals and carry out various governmental public relations and communication campaigns. Besides, the contributions of these campaigns to public institutions are tried to be revealed. Within the scope of the thesis, a research was conveyed to measure the perception of target audiences about governmental public relations and communication campaigns which are carried out by the ministries in Turkey.Keywords : Governmental Public Relations, Campaign Management, Governmental Public Relations and Communication Campaign
Collections