Farklı engellilik gruplarına sahip 10-14 yaş grubu öğrencilerin fiziksel uygunluk değerlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, farklı yaş gruplarında Normal Gelişim Gösteren (NGG), Zihinsel Engelli (ZE) ve İşitme Engelli (İE) öğrencilerin fiziksel uygunluk değerlerini yaşa ve cinsiyete göre karşılaştırmaktır.Bu araştırmaya 9-14 yaş grubunda, 211 normal gelişim gösteren (130 Erkek - 81 Kız), 80 zihinsel engelli (45 Erkek - 35 Kız) ve 80 işitme engelli (43 Erkek - 37 Kız) olmak üzere toplam 371 öğrenci (194 Erkek - 139 Kız) katıldı.Araştırmaya katılan Normal Gelişim Gösteren (NGG), Zihinsel Engelli (ZE) ve İşitme Engelli (İE) öğrencilere `Brockport Fiziksel Uygunluk Test Bataryası` uygulanarak, öğrencilerin vücut kompozisyonu, kuvvet ve esneklik parametreleri incelendi.Araştırmada istatistiksel analizler, SPSS ve Excel (Analyes Tool Pack) paket programları kullanılarak, yaş gruplarında farklı grupların karşılaştırılmasında Kruskal-Wallis testi, farkın hangi gruplar arasında olduğunu belirlemek için yapılan takip testinde ise Bonferonni düzeltmeli Mann Whitney-U testi, grupların yaş gruplarına göre ayrılarak cinsiyet karşılaştırmalarında da Mann Whitney-U testi uygulandı.Farklı yaş grubundaki erkeklerin karşılaştırılması ve fiziksel uygunluk düzeylerine göre incelenmesi sonucunda; vücut kompozisyonu, kuvvet ve esneklik parametreleri seviyelerinde farklı kategorilerde anlamlı farklılıklar bulundu.Farklı yaş grubundaki kızların karşılaştırılması ve fiziksel uygunluk düzeylerine göre incelemesi sonucunda; vücut kompozisyonu, kuvvet ve esneklik parametreleri seviyelerinde farklı kategorilerde anlamlı farklılıklar bulundu.Grupların yaş guplarına göre ayrılarak cinsiyet farklılıkları karşılaştırıldığında ve fiziksel uygunluk düzeyleri incelendiğinde; vücut kompozisyonu, kuvvet ve esneklik parametreleri seviyelerinde farklı kategorilerde anlamlı farklılıklar bulundu.Sonuç olarak; engelli öğrencilerin fiziksel uygunluk düzeyleri bazı parametrelerde normal gelişim gösteren akranlarına göre daha yüksek bulunmuştur. Bunun sonucu olarak engelli öğrencilerin okullarında fiziksel aktivitelere daha fazla önem verildiği ve fiziksel aktivite programları normal gelişim gösteren öğrencilere göre engelli öğrencileri pozitif yönde geliştirdiği görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Fiziksel uygunluk, Zihinsel engelli, İşitme engelli The aim of this research is comparing the physical fitness values of mentally handicapped and hearing impaired students in normal development in different age groups according to age and sex.211 students in normal developmet (130 boys-81 girls), 80 mentally handicapped students(45 boys-35 girls), 80 hearing impaired students(43 boys-37 girls) in 9-14 age group; totally 371 students (194 boys-139 girls ) has joined for this research.By doing brockport physical fitness test battery to mentally handicapped and hearing impaired students joining this research in normal development; body composition, strength and flexibility parameters of students has been examined.In this research, by using statistical analysis and SPSS ve Excel (Analyes Tool Pack) package programme, in age groups, in comparing of different groups Kruskal-Wallis test, in follow up test carried out, to determine the being difference between in which groups Bonferonni correction Mann Whitney-U test, in comparings sex, groups Mann Whitney-U test has done by dividing the groups according to age.As a result of investigation according to the physical compliance levels and a comparison of men in different age groups; highly differences have been found in body composition, strength and flexibility level parameters in different categories.As a result of investigation according to the physical compliance levels and a comparison of girls in different age groups; highly differences have been found in body composition, strength and flexibility level parameters in different categories.When sex differences has been compared by dividing the groups according to age groups and examined physical compliance levels; highly differences have been found in body composition, strength and flexibility level parameters in different categories.As a result; it is found that physical fitness levels of disabled students were significantly higher than their peer with normal development. As a resultof this, it is seen that physical activites play a significant role in disabled students schools and physical activity programs improve disabled students more in positive way than students grawing normally.Key Words: Physical compliance, Mentally handicapped, Hearing impaired.
Collections