Çağdaş sanat çalışmalarında kimlik temsili ve kültür politikaları etkisi: Almanya`da ikinci kuşak göçmen sanatçılar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezde genel çerçevede çağdaş sanatta kimlik ve farklılık vurgusu, kültür politikaları ile çağdaş sanat üretimi ilişkisi incelenmekte, özelde Almanyada yaşayan ikinci kuşak göçmen kökenli sanatçıların kimlik oluşumlarının nasıl ele alındığı, Alman kültür politikalarının sanat üretimlerini nasıl belirlediği ve son olarak göçmen kökenli sanatçıların çalışmalarında kimlik temsillerinin ve temsil stratejilerinin nasıl yönlendiği değerlendirilmiştirKimlik kavramı hakkında çağdaş tartışmaların,tanınma ve temsil politikalarının önemli bir yer tuttuğu bu çalışmada, Alman-Türk çağdaş sanatçıların içinde bulundukları toplumsal ve kültürel alanda kendi imgelerini nasıl oluşturdukları, kendilerini küresel ve ulusal güncel sanat alanında nasıl konumlandırdıkları ve tüm bu dolayımlarla üretimlerinde kimlik meselesine nasıl yaklaştıkları sorgulanmıştır.Son on beş yılda bir göç ülkesi olduğunu kabuleden Almanya,hakkında çok az şey bildiğini belirttiği Türk sanatı ve kültürüne büyük ilgi göstermiştir ve bu ilgiyi iki kanalda karşılamaya çalışmıştır: Birinci kanalda Türkiyeden çağdaş sanatçıları davetetmiş, ikinci kanalda ise Alman-Türksanatçıların ve onların kimlik konulu işlerinin sergilediği gözlenmiştir. Bu tür sergilerde Almanyadaki ikinci kuşak göçmen sanatçıların küresel ve kompleks kimlikler olarak düşünülmeyip, bunun yerine,bu kimliklerin beilirli bir göç zamanına indirgendiği ve diasporanın iki uçlu mekanına hapsedildiği saptanmıştır.Farklılıkları ile tanınan sanatçıların Alman toplumunudan ve sanatından dışlandığı sonucuna varılmıştır.Bu tez de postkolonyal söylemin içerildiği çağdaş sanat piyasası ile çokkültürlüğü hedefleyen Alman kültür politikalarının eşgüdümlü olarak göçmen kimlikli sanatçıların geldikleri ülkenin kültürü doğrultusunda kimliklerini sınırlandırdığı sonucuna varılmıştır.Ekonomik ve politik olarak yönlendirilen sanatçıların varsayılan kültürel özdeki farklığı vurgulamaları beklenmekte, etnik, dini, cinsel kimlik temsillerinde ısrar edildiği saptanmıştır. In general framework of this thesis, the emphasis on identity and difference at contemporary art and the relationship between cultural politics and the contemporary art production are elaborated. However inparticular,how the identity formations of the second generation migrant artists in Germany are held, howthe art production is shaped by German cultural politics, and finally how the representations of identity and the strategies of representation at the works of these artists are oriented, had been assessed. In this study where the contemporary debates on the concept of identity and the representation politics have placed an important role, it has been discussed that how German-Turkish contemporary artists construct their self-image in the social and cultural field they live in, how they situate themselves in the current national and global art field, how they approach to the issue of identity.At the last fifteen years, Germany shows a great interest in ?Turkish art and culture. German cultural politics channels this interest in two ways: first inviting contemporary artists from Turkey, second establishing exhibitions about identity, diaspora and migration by inviting ?German-Turkish artists to the scene. In such exhibitions, artists with a migration background are conceived not as complex, global identities, but instead they are reduced to the specific past of migration and to the space of diaspora.In this study it is arrived at a conclusion that these artists, who are recognized by their cultural differences, have been cast aside by German society and history, and excluded from German art.
Collections