Teknoloji mağazalarının mağaza kişiliklerinin karşılaştırılmasına yönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde üretim ve ekonomi açısından oldukça büyük bir öneme sahipperakende sektöründe, tüketicinin bir ürün ya da hizmet grubunu satın alma davranışınıetkileyen bir çok faktör bulunmaktadır. Sadece ürünün fiyatı ve fiziksel özelliklerininartık tercih edilmesi için yeterli olmadığı günümüzde, konu için önemli kavramlardanbiri de mağaza kişiliği kavramıdır. Müşterilerin ürünleri benimseyerek tercih etmelerinisağlayacak olgulardan biri de, müşterinin mağaza özelliği ve ambiyansı ile kendisiarasında yakınlık kurmasıdır.Pazarlama literatüründe mağaza kişiliğine ilişkin kavramsal çerçeveninçizilmiş olmasına karşın, ülkemizde konuya ilişkin çalışmaya rastlanamamıştır.Türkiye?deki tüketici elektroniği perakendeciliği sektörüne ilişkin mağaza kişilikleriniaraştıran çalışmanın ilk bölümünde perakendecilik kavramına değinilerek, araştırmayakonu şirketlerin sektörünü temsil etmesi açısından tüketici elektroniği perakendeciliğikavramına geçiş yapılmıştır.İkinci bölümde ise Mağaza kişiliğine değinilmeden önce kişilik kavramı vemağaza kişiliğinin temelini oluşturması açısından marka kişiliği incelenerek devamındamağaza kişiliği kavramı ele alınmıştır.Çalışmanın üçüncü bölümünde ise analize yer verilmiş olup, d'Astous veLevesque tarafından 2003 yılında hazırlanan mağaza kişiliği ölçeği ile araştırmayakonu firmaların mağaza kişiliği incelenerek aralarındaki farklar belirlenmeyeçalışılmıştır. Detaylı yorum ve karşılaştırmaya ilişkin tablolar ise sonuç bölümünde elealınmıştır. Nowadays the retail sector which is very important in terms of the economyand the production has a lot of factor that affect conusmer buying behavior towards anyproduct or service. Today price and physical attributes of a product or service aren?tenough to be chosen by consumers. One of the important issues at this point is the storepersonality. One of the facts that will allow the consumers to prefer products in thestore is to create an intimacy between store`s attribute and atmosphere and customerDespite being drawn the conceptual framework of the store personality in themarketing literature, the issue have not gotten attention in our country. In the first partof the study was searched the retail sector generally and the consumer electronicsretailing sector in Turkey which is important for the chosen companies in the study.In the second part of the study before mentioning the concept of the storepersonality the concept of personality and brand personality were discussed.In the third part of the study the analysis done. In the analysis was used thescale of the store personality which is taken from the study of d'Astous and Levesque(2003). In this part was tried to determine the store personaltiy of the chosen companiesand to explain the differences between them. Detailed reviews and the tables ofcompanies comparisons took place in the result section.
Collections