Standardize hasta uygulamalarında, standart hasta ve öğretim üyeleri geribildirimlerinin, öğrenci motivasyonu ve iletişim becerilerine etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Tıp Fakültesi Dönem 3 öğrencileriyle gerçekleştirilen standart hasta uygulamalarında standart hastalar ve öğretim üyeleri tarafından verilen yazılı ve sözlü geribildirimler üzerinden öğrencilerin kliniğe geçiş öncesi standart hastalarla görüşme yapma deneyimlerinin öğrenci motivasyonu ve iletişim becerilerine etkilerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma, Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesinde, 2014-2015 eğitim sürecinde dönem 3 öğrencileriyle, standart hasta uygulamalarıyla gerçekleştirilmiştir. Bu programda, klinik öncesi simülasyon eğitimleriyle öğrencilerin farklı hasta profilleriyle karşılaşması, gerçek bir ortamda hastayla ilk kez temas kurmaları öğrencilerin hastalarla etkileşim halinde uygulama yaparak temel becerileri öğrenmeleri, öğrencilerin motivasyon, iletişim becerileri ve başarı puanlarını yükseltmek amaçlanmıştır.Yöntem: Dönem 3 öğrenciden toplam 192 öğrenci araştırma popülasyonunu oluşturdu. Öğrencilerin mevcut durumlarını değerlendirmek ve uygulama sürecindeki deneyimlerini değerlendirmek için motivasyon ve empatik beceri anketleri veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Buna ek olarak, öğrencilere eğitimin sonunda yazılı ve sözlü geribildirim verilmiştir.Bulgular: Araştırmanın başında ve sonunda uygulanan anketler üzerinden, öğrencilerle `Standart Hasta Uygulamaları`nın gerçekleştirildiği programda, programın motivasyon ve iletişim becerilerine olan etkileri değerlendirildi. Sonuçlara bakıldığında, öğrenciler motive olmuşlar, temel becerileri (fizik muayene, anamnez alma gibi) elde etmişlerdir. Uygulama ile standart hasta laboratuvarında, öğretim üyeleri rehberliğinde, standart hastalarla klinik eğitimler öncesinde karşılaşma etkinlikleri gerçekleştirme fırsatı yakalamışlardır. Hastalarla pratik yaparak birebir yüzyüze iletişim kurma fırsatını yakalamışlar ve uygulama sonucunda verilen geribildirimlerle kendi öğrenme ve yetkinlikleri konusunda farkındalıklarını arttırarak kendilerini değerlendirme olanağı bulmuşlardır. Ayrıca eğitim sürecinde öğrenci memnuniyeti de artmıştır.Sonuç: Sonuç olarak amaca uygun bir planlama ve eğitimin düzgün yürütülmesiyle `Standart Hasta Uygulamaları`klinik öncesi eğitimde başarıyla kullanılabilir.Anahtar Kelimeler: simülasyon uygulamaları, standart hasta, geribildirim, motivasyon Objective: This research was carried out in 2014-2015 education period of third year medical students of Akdeniz University Faculty of Medical with standard patient applications. Standard patient application program aims to increase students' motivation, communication skills and achievement scores by encountering different patient profiles with pre-clinical simulation training, establishing contact with the patient for the first time in a real environment and interacting with patients in order to learn basic skills.Method: A total of 192 students from the semester 3 students formed the research population. Motivation surveys were used as data collection tools to assess students' current situation and assess their experience in the implementation process. In addition, students were given written and verbal feedback at the end of the applicationResults: Through the questionnaires administered at the beginning and the end of the research, students were assessed the effects of the program on motivation and communication skills in the program `Standard Patient Practices`. Based on the results, students were motivated as a result of the program, acquiring basic skills (such as physical examination, anamnesis). With this practice, they had the opportunity to perform encounter activities in standart patient laboratory, guided by teaching members, and with standard patients before clinical trainings. They have the opportunity to practice with patients, have the opportunity to communicate one-to-one, and have been able to assess themselves by increasing their awareness of their own learning and competence with feedback given as a result of the practice. In addition, student satisfaction has also increased during the training processConclusion: As a result, `Standard Patient Practices` can be successfully used in preclinical training with appropriate planning and training.Key words: simulation applications, standard patient, feedback, motivation
Collections