Yeni iletişim ortamı olarak sosyal ağların, e - öğrenmede etkileşimi arttırmadaki rolü
dc.contributor.advisor | Akyazı, Erhan | |
dc.contributor.author | Görgen, Ayşe Nur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-11T11:44:45Z | |
dc.date.available | 2020-12-11T11:44:45Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/310320 | |
dc.description.abstract | Eğitim alanındaki teknolojik gelişmeler, e- öğrenme kavramını yaygınlaştırmaktadır. E- öğrenme ortamlarıyla desteklenen eğitim programları verimli ve etkin eğitim sağlamaktadır. E- öğrenme ortamları, öğrenci merkezli öğrenme, işbirlikli öğrenme ve aktif öğrenme gibi olanaklar sağlar. Bu çalışmada öğrencilerin e- öğrenmeye bakış açıları, teknoloji kabul modeliyle incelenmiştir. E- öğrenme ortamı olarak kullanılabilen sosyal ağların ne derece kullanıldığı ve etkileşime ne düzeyde girildiği belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada, öğrencilerin sosyal ağlardan, eğitim ve iletişim bağlamında yararlanma düzeyini, öğrenen- öğrenen, öğrenen-eğitmen, öğrenen-içerik, öğrenen-arayüz etkileşim düzeyleri ve öğrencilerin e- öğrenmeye nasıl baktıklarına ışık tutmaya çalışılmıştır. | |
dc.description.abstract | The technological developments in the area of education popularize the notion of e-learning. Educational programs propped up by e-learning environments are seen to have provided the training with a more fruitful and active content. The areas of e-learning enable student-centered learning, cooperative experience and active training. This work, with the help of technology of acceptance model, aims to anaylse student perceptions as regards to the e-learning. It thereby purports to investigate to what extent students use those available social networks, as e-learning platforms, to enter interactions. Under this broad title this paper delves into the following queries: the degree to which students make use of social networks for educational and communicative purposes; the level at which learner-learner, learner- instructor, learner-interface, learner-content interactions take place; and, finally, students' perception of e-learning. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilim ve Teknoloji | tr_TR |
dc.subject | Science and Technology | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yeni iletişim ortamı olarak sosyal ağların, e - öğrenmede etkileşimi arttırmadaki rolü | |
dc.title.alternative | The role of social network, as a new media , increasing interaction in the e - learning | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Gazetecilik Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Electronic learning | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Interaction | |
dc.subject.ytm | Technology utilization | |
dc.subject.ytm | Communication networks | |
dc.subject.ytm | Interactive teaching techniques | |
dc.subject.ytm | Communication means | |
dc.subject.ytm | Social networks | |
dc.subject.ytm | Internet | |
dc.identifier.yokid | 10077473 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MARMARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 396802 | |
dc.description.pages | 163 | |
dc.publisher.discipline | Bilişim Bilim Dalı |