Show simple item record

dc.contributor.advisorAkyazı, Erhan
dc.contributor.authorGörgen, Ayşe Nur
dc.date.accessioned2020-12-11T11:44:45Z
dc.date.available2020-12-11T11:44:45Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/310320
dc.description.abstractEğitim alanındaki teknolojik gelişmeler, e- öğrenme kavramını yaygınlaştırmaktadır. E- öğrenme ortamlarıyla desteklenen eğitim programları verimli ve etkin eğitim sağlamaktadır. E- öğrenme ortamları, öğrenci merkezli öğrenme, işbirlikli öğrenme ve aktif öğrenme gibi olanaklar sağlar. Bu çalışmada öğrencilerin e- öğrenmeye bakış açıları, teknoloji kabul modeliyle incelenmiştir. E- öğrenme ortamı olarak kullanılabilen sosyal ağların ne derece kullanıldığı ve etkileşime ne düzeyde girildiği belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada, öğrencilerin sosyal ağlardan, eğitim ve iletişim bağlamında yararlanma düzeyini, öğrenen- öğrenen, öğrenen-eğitmen, öğrenen-içerik, öğrenen-arayüz etkileşim düzeyleri ve öğrencilerin e- öğrenmeye nasıl baktıklarına ışık tutmaya çalışılmıştır.
dc.description.abstractThe technological developments in the area of education popularize the notion of e-learning. Educational programs propped up by e-learning environments are seen to have provided the training with a more fruitful and active content. The areas of e-learning enable student-centered learning, cooperative experience and active training. This work, with the help of technology of acceptance model, aims to anaylse student perceptions as regards to the e-learning. It thereby purports to investigate to what extent students use those available social networks, as e-learning platforms, to enter interactions. Under this broad title this paper delves into the following queries: the degree to which students make use of social networks for educational and communicative purposes; the level at which learner-learner, learner- instructor, learner-interface, learner-content interactions take place; and, finally, students' perception of e-learning.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYeni iletişim ortamı olarak sosyal ağların, e - öğrenmede etkileşimi arttırmadaki rolü
dc.title.alternativeThe role of social network, as a new media , increasing interaction in the e - learning
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGazetecilik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmElectronic learning
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmInteraction
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmCommunication networks
dc.subject.ytmInteractive teaching techniques
dc.subject.ytmCommunication means
dc.subject.ytmSocial networks
dc.subject.ytmInternet
dc.identifier.yokid10077473
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid396802
dc.description.pages163
dc.publisher.disciplineBilişim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess