Televizyon dizilerinde ürün yerleştirmenin farkındalık yaratma üzerine etkisi: TV dizilerine yönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye'de gelişim aşamasında olan ürün yerleştirme, 2011 yılında yapılan düzenleme ile yasal niteliğine kavuşmuştur. Markaların/ürünlerin programın içeriğine yerleştirilmesi ürün yerleştirmeyi diğer iletişim yöntemlerinden ayırmaktadır. Bu nedenle ürün yerleştirme kurumlar için farklı bir iletişim platformu olmakla birlikte televizyon şirketleri için de gelir kaynağı olmaktadır.Ürün yerleştirme, içeriğinde halkla ilişkiler ve reklamın özelliklerini barındıran ve farkındalık yaratmada onları bütünleyen önemli bir iletişim stratejisidir. Ürün yerleştirmenin yasalaşmasından sonra kurumların ürünle ilgili mesajlarını hedef kitlesine iletmede diziler, önemli bir araç haline gelmiştir. Zamanla, televizyon izleyicilerinin dizilere olan ilgisi arttı. Dizilerin yayınlanma süresi uzadı ve ürünle ilgili mesajın tekrar etme etkisi çoğaldı. Böylece, diziler ürün yerleştirme için uygun bir araç oldu. Televizyon dizilerinde ürün yerleştirme, kurum, marka ya da ürüne yönelik farkındalığı arttırmak için kimi zaman aktif biçimde kimi zaman ise pasif biçimde dizilerde yer almaktadır.Çalışmamızda televizyon dizilerinde senaryo entegrasyonu ile yapılan aktif ürün yerleştirmelerin pasif ürün yerleştirme göre farkındalığa etkisi `Medcezir` dizisindeki ürün yerleştirme örnekleri çerçevesinde incelenmiştir. Bu bağlamda ürünün kullanım özelliğinin vurgulandığı ve ünlülerin yer aldığı ürün yerleştirme sahnelerinin de farkındalığa etkisi araştırılmıştır.Anahtar Kelimeler : Ürün YerleĢtirme, Farkındalık, TV Dizileri Product placement, which is developing process in Turkey with a new regulation, becomes legal in 2011. When the products and brands started to embed in to the programs, product placement is differed from the other communication approaches. So that, product placement is a different communication platform for the firms and also a revenue source for the television firms.Product placement includes public relations and advertising characteristics and it is an important communication strategy that integrates to create awareness. After product placement become legal, television series started to be a very important tool for the firms to communicate their messages through their target audiences. In time, audiences are more interested with television series, which have got long broadcast periods. So, repeated messages attribution is more effective. Thus, television series is being an appropriate tool for product placement. Product placement in television series is located for increasing the brand product or institution awareness in the passive or sometimes active format. According to our study, the effect of passive awareness of active product placement in television series made with the integration scenario is discussed on the examples of product placement in the `Medcezir` series. In this context, it is highlighted the product's usage features and product placement scenes of the celebrities who played roles in the series are also researched by the effect of awareness.Keywords : Product Placement, Awareness, TV Series
Collections