Selmân-ı Fârisî ve rivayetlerinin hadis ilmi açısından değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Selmân-ı Fârisî ve rivayetlerini kapsayan bu tez iki ana bölümden ve sonuçtan oluşmaktadır. Birinci bölümde Selmân el-Fârisî'nin doğumundan başlayarak nesebi, ismi ve ailesi hakkındaki bilgiler, katıldığı savaşlar, sosyal ve ilmî kişiliği sistematik bir şekilde ele alınmıştır. Ardından Şîa'nın, Selmân el-Fârisî hakkındaki görüşlerinin iyi anlaşılabilmesi açısından Şîa'nın hadis anlayışı ve sahâbeye karşı tutumları hakkında kısaca bilgi verilmiştir. Sonra Şîa ve diğer dini gurupların Selmân el-Fârisî hakkındaki yorum ve rivâyetleri verilerek değerlendirmeleri yapılmıştır. İkinci bölümde bizzat Hz. Peygamber'den naklettiği hadisler tespit edilmiş, bunların sıhhat değerlendirmeleri yapılmış ve İsnâd şemaları çizilmiştir. Bu esnada hadisleri nakleden her bir râvinin ilk geçtiği yerde isim, künye, nesep ve memleket bilgileri, ardından hoca ve talebeleri son olarak da râvi hakkında münekkitlerin değerlendirmeleri kronolojik olarak belirtilmiş, râvi ile ilgili varsa müstakil çalışmaya ve ansiklopedi maddesine atıf yapılmıştır. Sonuç bölümünde ise hayatı, İslâm tarihi ve kültürü açısından önemi hakkında varılan kanaatler, rivâyetlerin sayıları ve sıhhat durumları zikredilerek hadis ilmine katkısı ile ilgili bilgiler verilmiştir. This thesis is composed of two main chapters regarding Salman al-Farsi and his narrations, and a conclusion. In the first chapter, Salman al-Farsi's intellectual and social character, his descendants and his family, his life beginning from the birth are touched upon in a systematic manner. Then, in order to grasp Shiite's opinion on Salman al-Farsi, Shiite's understanding of hadith and attitude towards ashaba re dealt with briefly. After that, Shiite's and other religious groups' interpretations and narrations about Salman al-Farsi are given and examined. In the second chapter, his narrations taken from the Prophet directly by himself are identified, their authenticity is assessed and isnad diagrams are drawn. During this, each narrators' name, personal record, familial information, their teachers and students and the evaluation of the critics are indicated chronologically, independent studies and encyclopedia articles on them are referred if there is any. In conclusion some concluding remarks are given on his life, opinions regarding his importance in terms of Islamic history and culture, mentioning numbers of narrations and their authenticity his contribution to the science of hadith.
Collections