Cinsiyet farklılıkları bağlamında yöneticilerin bilişsel iletişim yetkinliğinin kurumsal izlenim yönetimine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Toplumsal cinsiyet, toplum tarafından algılanan biyolojik cinsiyetten öte kültürel ve psikolojik bir kavramdır. Birey kültürel olarak henüz doğmadan başlayıp, ölümüne dek devam eden sosyal bir kalıba sokulmaktadır. Bunun sonucunda bireye yüklenen bir takım roller onun toplumsal algısını oluşturmaktadır. İş hayatında, özel hayatta veya sosyal hayatta birey, toplumsal rollerin gereklerine göre davranmakta ve bu da bireyin algılanma biçimini etkilemektedir. Bireyin dış dünyada algılanma şeklinin en temel belirleyicisi ise çevresine karşı sergilediği bilişsel iletişim yetkinliğidir. Örgütsel yaşam çerçevesinde ele alındığında, yöneticilerin cinsiyet farklılıkları bağlamındaki bireysel algılarının, üyesi oldukları kurumların, hedef kitleler nezdindeki `kurumsal izlenim`lerini de şekillendirdiği görülmektedir. Bu durumda cinsiyet farklılıkları bağlamında, yöneticilerin bilişsel iletişim yetkinlikleri ile kurumsal izlenim yönetimi arasında güçlü bir ilişki olduğu söylenebilir. Bu yüzden çalışmanın araştırma kısmında örneklem olarak; cinsiyet farklılıkları gözetilerek, Türkiye'nin en büyük sanayi ve finans topluluklarını temsil eden, iki farklı yöneticisi seçilmiştir. Bu yöneticilerin bilişsel iletişim yetkinlikleri ile kurumsal izlenimleri yönetme biçimleri arasındaki ilişki incelenmiş ve araştırmada yöntem olarak içerik analizi ve söylem analizi kullanılmıştır.Anahtar Kelimeler : Cinsiyet Farklılıkları, Toplumsal Cinsiyet, Bilişsel İletişim,Bilişsel İletişim Yetkinliği, Kurumsal İzlenim Yönetimi Gender, apart from the biological gender that's perceived by the society, is a psychological term. The individual is culturally put in a social mold which begins before the birth and continues till the death. As a result of that some kinds of roles being imputed to the individual form the social impression of her/him. The individual behaves according to the necessities of the social roles in professional, private or social life and this is what affects his/her kind of perception. And as for the most basic determinant of the individual's perception in the external World that's his/her cognitive communication competence which she/he shows her environment. Considering the organizational life frame, managers' personal perceptions about gender differences, shapes the 'corporate impressions' of their own Corporations. In this circumstance, it may be said that there's a strong relationship between the managers' cognitive communication competence and corporate impression management in the context of gender differences. So in the research part of this study –considering the gender differences- two different managers who are the delegates of the biggest industrial and financial communities of Turkey, were chosen as samples. The relationship between these managers' managing styles of their corporate impressions and their cognitive communication competences were examined and content analysis and discourse analysis were used as the method of this research.Keywords : Gender Differences, Gender, Cognitive Communication,Cognitive Communication Competence, Coporate Impression Management
Collections