Çocuk acil biriminde uygulanan hemşirelik girişimleri ve ebeveyn memnuniyetini etkileyen faktörlerin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu araştırma çocuk acil biriminde çocuk hastalara uygulanan hemşirelik girişimlerinin tanımlanması ve ebeveyn memnuniyetini etkileyen faktörlerin incelenmesi amacıyla yapılmıştır.Yöntem: Araştırma gözlemsel tanımlayıcı tipte yapılmıştır. Araştırma, Aralık 2016-Nisan 2017 tarihleri arasında, Akdeniz Üniversitesi Hastanesi Çocuk Acil Birimi'ne başvuran 385 ebeveyn ile gerçekleştirilmiştir. Veriler araştırmacı tarafından literatür doğrultusunda hazırlanan; `Çocuk ve Ebeveyn Tanıtım Formu`, `Hemşirelik Girişimleri Tanılama Formu`, `Çocuk Acil Birimine Başvuran Çocukların Ebeveynlerinin Memnuniyet Düzeyi Soru Formu`, `Ebeveynlerin Acil Serviste Bekleme Süresi Formu` ile toplanmıştır. Bulgular: Araştırmaya yaş ortalaması 33.27±6.43 olan 385 ebeveyn katılmıştır. Araştırma sonucunda çocuk acil birimine başvuran ebeveynlerin acil biriminden genel memnuniyeti %85.7, hemşirelerden genel memnuniyet oranı ise %88.6 olarak bulunmuştur. Ebeveynlerin memnuniyet düzeylerini hemşirelerin davranış şekli, ebeveynleri bilgilendirmesi, ebeveyn ve çocuk ile iletişim biçimi, çocuğu takip etme sıklığı, ebeveynlerin hemşirelere ulaşabilme kolaylığı, acil biriminin konforu ve temizlik durumu gibi faktörlerin istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde etkilediği bulunmuştur (p<0.05). Araştırma sonucunda çocuk acil biriminde en çok verilen hemşirelik girişimlerinin; yapılan işlemler esnasında onam alma, yaşam bulgularını değerlendirme, intravenöz kataterizasyon ve kan alma, çocuk için rahat ve güvenli bir ortam oluşturma, sıvı infüzyonu ve ilaç uygulamaları olduğu belirlenmiştir.Sonuç: Bu araştırma sonuçları ebeveynlerin memnuniyet düzeylerini artırmak için hemşirelik uygulamalarının kalitesinin geliştirilmesi gerektiğini ortaya çıkarmıştır.Anahtar Kelimeler: Çocuk Acil Birimi, Ebeveyn Memnuniyeti, Hemşirelik Girişimi Objective: The purpose of this study was to identify the nursing interventions in pediatric emergency department and to investigate the factors affecting parental satisfaction.Method: The research was carried out on an observational descriptive type. The study was conducted between December 2016 and April 2017 with 385 parents who applied to the Akdeniz University Hospital Pediatric Emergency Unit. The data were prepared by the researcher in accordance with the literature; `Parental Promotion Form`, `Nursing Initiatives Recognition Form`, `Parents 'Satisfaction Level Questionnaire for Parents of Pediatric Emergency Unit`, `Parents' Emergency Servist Waiting Time Form`.Results: 385 parents with a mean age of 33.27 ± 6.43 participated in the study. As a result of the research, the overall satisfaction of the parents of the pediatric emergency department was 85.7% and the overall satisfaction rate of the nurses was 88.6%. It was found that the satisfaction levels of parents were statistically significant (p <0.05). Factors such as the behavior of the nurses, informing the parents, communication with parents and children, the frequency of follow up of the children, parents' accessibility to the nurses, comfort and cleanliness of the emergency department were affected. As a result of the research, the most nursing interventions in the pediatric emergency unit; Assessment of life signs, intravenous catheterization and blood collection, creating a comfortable and safe environment for the child, fluid infusion and drug applications.Conclusion: The results of this research revealed that the quality of nursing practice needs to be improved in order to increase the satisfaction levels of parents.Key words: Pediatric Emergency Unit, Parental Satisfaction, Nursing Initiative
Collections