Arap edebiyatında çocuk şiiri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çocuk şiiri çocuğun zihinsel, duygusal, psikolojik ihtiyaçlarını karşılayan onu edebî, sanatsal ve kültürel açıdan geliştiren seçkin bir edebi türdür. Yaratılışın başlangıcında ninni ile temelleri atılan çocuk şiiri 20. yy'dan sonra kendi ilkeleri ve özelliklerini belirledi. Çocuğa 'gelecek' olarak bakan modern pedogojik yaklaşımlar ışığında eğitsel bir bakış açısı kazandı ve özgün bir tür olarak karşımıza çıktı. et-Tahtâvî modern çocuk şiirinin ilk örneklerini yazarak sadece ülkesi Mısır'da değil tüm Arap coğrafyasında bu türün lideri oldu. Ardından Osman Celâl, Ahmed Şevkî, İbrahim el-Arab gibi Mısırlı şairlerin öncülüğünde Arap dünyasında hızla yayıldı. Çocuk şiirinin Suriye'de 1950 öncesi büyük gelişme göstermesinde o yıllarda edebiyat dünyasına hakim olan kavmi ve milli hareketlenmenin payı büyüktür. Süleyman el-Îsa bir asıra yakın ömründe neredeyse çocuklara yazılmamış bir konu bırakmamıştır. Çocuk şiiri Arap coğrafyasında büyük ilgi gördü. Bu şiirler içerik olarak da oldukça zengindir. Vatan, aile, okul, hayvan, intifada ve direniş, mülteci kampları, eğitsel şiirler, mizahi şiirler, dini ve ahlaki değerler içerikli şiirler bu çalışmada ele alınmış konulardandır. Children's poetry is a distinguished literary genre that develops artistic and cultural point and meets the mental, emotional and psychological needs of the child. Children's poetry which based on lullabies at the beginning of creation set their own principles and characteristics after the 20th century. It had an educational perspective in the light of modern pedagogical approaches that looked at the child as 'future', and came out as an original kind. Et-Tahtawi wrote the first examples of modern children's poetry, became leader of this type not only in his country, Egypt but in whole Arabic lands. Then it spread rapidly in Arab world under the leadership of Egyptian poets such as Osman Celâl, Ahmad Shawki, Ibrahim al-Arab. Children's poetry in Syria developed greatly before 1950 with influence of tribal and national movement dominated literatüre in whole world in these years. Solomon al-Isa did almost not leave a topic that wasn't written to children in his life nearly a hundred years. Children's poetry attracted great attention in the Arabian geography. These poems are also very rich in content. Poems that include homeland, family, school, animals, intifada and resistance, refugee camps, educational, humorous, religious and moral values are discussed in this study.
Collections