Geleneksel medya ve yeni medyanın reklam politikaları açısından karşılaştırmalı analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Medya alanındaki tüm faaliyetler kitle iletişimi temelinde yapılmaktadır. Kitle iletişimi, geçen zaman ve dönem şartlarıyla birlikte şekil değiştirerek bugünlere kadar gelmiştir. Bilgi ve iletişim teknolojileri ve internetin gelişimiyle birlikte, bunların temelinde 'yeni medya' kavramı ortaya çıkmış ve medya, klasik radyo, televizyon, gazete ve dergi mecralarını kapsayan geleneksel medya ve internet ve yeni teknolojiler temelli yeni medya olarak ikiye ayrılmıştır. Bu iki medyanın da; hedef kitlelerini etkileme ve istedikleri tüketim davranışını geliştirme amacıyla kendilerine özgü uyguladıkları reklam politikaları vardır. Yakın geçmişe kadar alanında tek olan geleneksel medya reklamcılığına karşı ciddi bir rakip olarak son yıllarda yeni medya reklamcılığı ortaya çıkmıştır. Geleneksel medya, halen yatırım ve pazar liderliğini sürdürse de, yeni medya reklamcılığıyla birlikte her yıl istikrarlı bir şekilde pazar payı kaybına uğramıştır. Her iki medya reklamcılığının da kendine özgü nitelikleri olsa da, yeni medya reklamcılığı, gelişmelere istinaden, yakın gelecekte geleneksel medya reklamcılığına karşı çok daha zorlu bir rakip olacağını göstermiş ve göstermektedir. All activities in the field of media are carried out through mass communication. Mass communication, has come up to today by changing shape with the last time and terms of period. With the development of information and communication technologies and the ınternet, the concept of `new media` has emerged at the heart of these developments and the media is divided into traditional media, including classical radio, television, newspaper and magazine media, and new media based on ınternet and new technologies. These two media have their own advertising policies in order to influence the target audiences and to improve the consumer behavior they want. In recent years, new media advertising has emerged as a serious competitor to traditional media advertising which is the only one in its field until recently. Although traditional media still holds the leadership of investment and market, market share has been steadily lost with new media advertising every year. Although both media advertising have their own peculiarities, new media advertising has shown that, based on developments, it will be a much more challenging competitor to traditional media advertising in the near future.
Collections