Tüketicilerin helal ürün satın alma tutumlarının incelenmesi: Planlı davranış teorisi bağlamında pilot bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tüketici davranışlarını inceleyen birçok çalışma yapılmış ve bireylerin satın alma niyetlerini etkileyen birçok faktör belirlenmiştir. Bu faktörlerden bir tanesi de bireylerin dini inançlardır. İnançları doğrultusunda tüketim tercihlerini gerçekleştiren dindarlık düzeyleri yüksek bireyler satın alacağı ürün veya hizmetin dini esaslarına uygun olup olmadığına dikkat etmektedir. Helal kavramı İslam dini açısından Müslüman tüketicilerin ürün satın alma tutumlarında önemli bir etki oluşturmaktadır. Günümüzde bir endüstri haline gelen helal ürün pazarı başta gıda sektörü olmak üzere birçok alanda faaliyet göstermektedir.Bu çalışmada tüketicilerin helal ürün satın alma tutumları planlı davranış teorisi ve dindarlık bağlamında tespit edilebilmeye çalışılmıştır. Araştırma için online anket yöntemi ile 338 kişiden toplanan verilerde güvenilirlik analizi, regresyon analizi, korelasyon ve faktör analizleri ile gerçekleştirilmiştir. Tüketicilerin helal ürün satın alma tutum ve niyetlerinde sosyo-demografik özelliklere göre farklılık olup olmadığının tespit edilmesi için fark analizi yapılmıştır. Veriler helal ürünler konusunda bilgi sahibi olan tüketicilerden toplanmıştır. Çalışma sonucunda tüketici tutumlarının helal ürün satın alma üzerindeki etkisi ortaya konulmuştur. Many studies examining consumer behaviors have been conducted and many factors affecting on customers purchase intention have been identified. One of these factors is the religious beliefs of individuals. Individuals with high levels of religiosity who make consumption choices according to their beliefs pay attention to whether the product or service they will purchase is in compliance with religious principles. In terms of Islamic religion, the concept of halal has a significant impact on Muslim consumers' purchasing attitudes. Today halal product market, which has become an industry, is operating in many fields such as the food sector in particular.In this study, consumers' attitudes to purchasing halal products are tried to be determined in terms of religiosity and theory of planned behavior. For the study, using the online survey method; reliability analysis, regression analysis, correlation and factor analysis were performed on the data collected from 338 people. In order to determine if there are differences in the attitudes and intentions of consumers to purchase halal products according to socio-demographic characteristics, difference analysis had been done. The data were collected from consumers who are knowledgeable regarding halal products. In this study, The condition of using halal certified products was not sought. As a conclusion of the study, the impacts of consumer attitudes on purchasing halal products was revealed.
Collections