İsbîcâbî`nin Zâdü`l-Fukaha adlı Kuduri şerhinin tahkik ve tahlili (İbadetler bölümü)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Muhammed b. Ahmed b. Yusuf el-İsbîcâbî'nin Zâdü'l-fukahâ isimli eserinin tahkik ve tahlilini içermektedir. Kudûrî'nin el-Muhtasar'ı üzerine yazılan bir şerh niteliğinde olan, fürû fıkha dair meseleleri delilleri ile inceleyen, fıkhın temel konularının tamamını ihtiva eden bir eserdir. Zaman zaman Şafiî ve Mâlikî mezhebinin görüşlerine ve sıklıkla Hanefî mezhebi içerisindeki farklı görüşlere yer veren eser, dönemin ilim talebeleri için bir el kitabı niteliği taşımaktadır. Tahkikini yaptığımız bölümde ilmî neşir kurallarına uygun olarak eserin ortaya çıkarılması, kaynaklarının tespit edilip, hadislerinin tahrîc edilmesine çalışılmıştır. Eserin Türkiye kütüphanelerinde bulunan nüshaları tanıtılıp nüsha örneklerine yer verilmiştir. Ayrıca Karahanlılar döneminde yaşayan ve dönemin önemli Hanefî fakihlerinden olan el-İsbîcâbî'nin hayatı ve eserleri tanıtılmıştır. Verification and analysis of Muhammed b. Ahmed b. Yusuf Isbijabi's work called Zad Al-Fugaha. This study contains the investigation and the analysis of me work Muhammed b. Ahmed b. Yusuf al-Isbijabi, called Zad al-Fugaha it is a that work that was written about Quduri's Muhtasar as a commentary, which examines the issues with the evidence related to İslamic law fiqh and including all the subjects of the İslamic law along with the views of Safi's and Maliki's schools, it often includes the various views of the Hanafi's school it was a handbook for the students in that period. In the section where we made the investigation, it was tried to find out the work, to determine the sources, and to check the hadiths in accordance with the scientific rules. The copies of the work available in the Turkish Libraries were introduced and given place some samples in the study in addition, the life and me works of al-Isbijabi, who lived in the Karahanlılar period and was one of the important Hanafi faqih, was introduced.
Collections