Ortaokul din kültürü ve ahlak bilgisi ders kitaplarında yer alan Hz. Muhammed (S.a.s.) ile ilgili ünitelerin öğretim programı kazanımlarının gerçekleşmesine katkısı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitaplarında Yer Alan Hz. Muhammed (s.a.s.) ile İlgili Ünitelerin Öğretim Programı Kazanımlarının Gerçekleşmesine Katkısı isimli bu çalışma toplam üç bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde araştırmanın yöntemi, amacı, sınırlılıkları, önemi, problemi ve literatür değerlendirmeden bahsedilmiştir. Birinci bölümde 1982-2018 yılları arasında yapılan öğretim programlarının incelemesi ve değerlendirilmesi yapılmıştır. Bu değerlendirme ışığında 2018 yılına ait bu yeni program mukayese edilerek incelenmiştir. İkinci bölümde Hz. Muhammed (s.a.s.) ile ilgili ünite içeriklerinde temel alınması gereken bazı noktalar belirlenerek anlatılmıştır. Aynı zamanda ünite anlatım esnasında kullanılması gereken bazı öğretim yöntem ve tekniklerinden bahsedilmiştir.Çalışmanın üçüncü bölümünde 4.sınıftan başlamak üzere 8.sınıfa kadar olan kademelerde ünitelerin tek tek analizleri yapılmıştır. Aynı zamanda bu analizler yapılırken İstanbul'da görev yapan 25 öğretmene ulaşılarak üniteler hakkında genel sorular sorulmuş ve yapılan bu görüşmelerin değerlendirilmesi için ayrı bir başlık açılmış ve bu başlık altında araştırmanın nitel verilerinden bahsedilmiştir. Tüm bu verilerden hareketle araştırmanın sonuç bölümü oluşturularak Talim ve Terbiye Kurulu, Öğretmenler ve Veliler için öneriler kısmı oluşturulmuştur.Çalışma sonucunda İlköğretim DKAB ders kitaplarının kazanımlar karşısında yetersiz kaldığını 4.sınıf ders kitabındaki ünitenin yaş seviyesinin üstünde olduğu ve 8.sınıf ders kitabının yaş seviyesinin altında olduğu tespit edilmiştir.Anahtar sözcükler: Din Eğitimi, Hz. Muhammed (s.a.s.), DKAB, Ders Kitabı, Ünite. ABSTRACTPrimary religious culture and Ethics in the textbooks included in the Prophet (s.a.s.). Muhammad (s.a.s.) this study is composed of three parts. In the introductory section, the method, purpose, limitations, importance, problem and literature review were discussed. In the first part, the examination and evaluation of the educational programs conducted between 1982-2018 were carried out. In the light of this evaluation, this new program for 2018 was examined in comparison. In the second part, Hz. Muhammad (s.a.s.) some points that should be based on the contents of the unit have been determined and explained. At the same time, some teaching methods and techniques that should be used during Unit lecture were mentioned.In the third part of the study 5.starting from class 8.individual analyses of the units were carried out in the grades up to the class. At the same time, 25 teachers working in Istanbul were contacted and asked general questions about the units and a separate topic was opened for the evaluation of these discussions and the qualitative data of the research was mentioned under this topic. Based on all these data, the result section of the research was formed and the Suggestions section was formed for the teachers and parents of the board of education and training.As a result of the study, primary school textbooks were inadequate in the face of gains 4.the unit in the class textbook is above the age of 8.it has been determined that the class textbook is below the age level.Keywords: Religion Education, Hz. Muhammad (s.a.s.), DKAB, Textbook, Unit
Collections