Kişilerarası iletişimde normal dışı davranışların sosyal öğrenme kuramı bağlamında incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kişilerarası iletişimde, iletişime katılan kişiler tarafından onaylanmayan ve rahatsızedici bazı normal dışı davranışlar görülmektedir. Bu davranışlar sözlü, sözsüz ve yazılıiletişim şekillerinde görülebilmektedir. Kişilerarası iletişimde görülen bu normal dışıdavranışlar, sosyal öğrenme kuramı bağlamında diğer kişiler tarafından öğrenilmektedir.Tezin ilk bölümünde kişilerarası iletişim, normal dışı davranışlar ve sosyal öğrenmekuramının kavramsal tanımı yapılmaktadır. Birinci bölümün ilk kısmında kişilerarası iletişimkavramı ve yaklaşımları, kişilerarası iletişim süreci ve unsurları, kişilerarası iletişim türleri,kişilerarası iletişime etki eden faktörler ve kişilerarası iletişim ile normal dışı davranış ilişkisi incelenmektedir. Birinci bölümün ikinci kısmında ise normal dışı davranış kavramının tanımıyapılmış, tarihsel süreci ve yaklaşımları incelenmiş ve boyutları belirlenmiştir. Birincibölümün son kısmında ise sosyal öğrenme kuramına yönelik, öğrenme kavramı, öğrenmekuramları ve sosyal öğrenmenin unsurları ile boyutları incelenmiştir.Tezin ikinci bölümünde ise Timothy Leary'nin kişilerarası döngüsel modeli vekişilerarası problemler envanterinden yararlanılarak kişilerarası iletişimde görülen normal dışıdavranışlar belirlenmiş ve bu davranışların sözlü, sözsüz ve yazılı iletişimdeki görünürlüğüincelenmiştir. İkinci bölümün diğer yarısında ise normal dışı davranışlar ile sosyal öğrenmekuramı ilişkisi kurulmuştur. Bölümün sonunda kişilerarası iletişimde normal dışı davranışlarınsosyal öğrenme kuramına bağlı olarak gerçekleşen öğrenme süreci anlatılmıştır.Tezin son bölümünü araştırma kısmı oluşturmaktadır. Kişilerarası iletişimde normaldışı davranışların sosyal öğrenme kuramı bağlamında incelenmesi için göstergebilimselçözümleme yapılmıştır. Göstergebilimsel çözümleme yöntemi bir filmin çözümlemesi ilegerçekleştirilmiştir. Interpersonal communication has some disturbing abnormal behaviors that are notapproved by the people involved in the communication. These behaviors can be seen inverbal, nonverbal and written forms of communication. These abnormal behaviors ininterpersonal communication are learned by others in the context of social learning theory.In the first part of the thesis, conceptual definition of interpersonal communication,abnormal behaviors and social learning theory are made. In the first part of the first chapter,interpersonal communication concept and approaches, interpersonal communication processand its elements, interpersonal communication types, factors affecting interpersonalcommunication and interpersonal communication and abnormal behavior are examined. In thesecond part of the first chapter, the concept of abnormal behavior is defined, its historicalprocess and approaches are examined and its dimensions are determined. In the last part of thefirst chapter, the concept of learning, the theories of learning and the elements and dimensionsof social learning are examined.In the second part of the dissertation, Timothy Leary's interpersonal cyclic model andinterpersonal problems inventory were used to determine abnormal behaviors in interpersonalcommunication and to examine the visibility of these behaviors in verbal, nonverbal andwritten communication. In the other half of the second part, the relationship betweenabnormal behavior and social learning theory was established. At the end of the chapter, thelearning process which is based on social learning theory of abnormal behaviors ininterpersonal communication is explained.The last part of the thesis consists of research. A semiological analysis was conductedin order to examine abnormal behaviors in the context of social learning theory ininterpersonal communication. The method of semiotic analysis was performed by the analysisof a film.
Collections