Necip Mahfuz`un El-Liss ve`l-Kilâb (Hırsız ve Köpekler) ve Virginia Woolf`un MRS. Dalloway romanlarında bilinç akışı tekniği kullanımının karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Modernizm özelliklerinin belirdiği 20. yüzyılda ortaya çıkan edebi yeniliklerden bir tanesi de bilinç akışıdır. Klasik roman yazımına ait birçok geleneği alt üst eden bilinç akışı tekniğini kullanan ve şekillendiren önde gelen yazarlardan biri de Virginia Woolf'tur. Bu çalışmada Batı dünyasında ortaya çıkan bilinç akışı tekniği kendisini hazırlayan sebeplerle birlikte etraflıca ele alındıktan sonra Virginia Woolf'un hayatı ve bilinç akışı bağlamında gelişen yazarlığı incelenmiştir. Daha sonra ise Arap dünyasında önce modernizmin nasıl bir karşılığa denk geldiği incelenmiş, sonra ise genel olarak Arap Edebiyatında özel olarak Necip Mahfuz'un sanatında bilinç akışı ile ilgili bilgi verilmiştir. Son olarak ise iki yazara ait Mrs. Dalloway ve Hırsız ve Köpekler romanlarında bu tekniğin kullanımı önceki bölümlerde verilen bilgiler ışığında karşılaştırılmıştır. In the 20th century in which the characteristics of Modernism have emerged, one of many literary innovations was stream of consciousness. Also one of the prominent writers who used and shaped the stream of consciousness technique which has destroyed many traditions concerning classical novel, is Virginia Woolf. In this work, after the stream of consciousness technique which has emerged in the Western World was discussed in detail together with the factors who have paved the way for it, the life of Virginia Woolf and her career as a writer in the context of stream of conciousness have been examined. Thereafter, what modernism corresponds to in Arabic work has been examined first, and then stream of consciousness in Arabic literature in general and in the works of Naguib Mahfouz in particular has been studied. Finally, the use of this technique in the novels of Mrs. Dalloway and The Thief and the Dogs belonging to the two writers has been compared in the light of the data given in the previous chapters.
Collections