Show simple item record

dc.contributor.advisorAydoğan Boschele, Filiz
dc.contributor.authorYorulmaz, Atakan
dc.date.accessioned2020-12-11T11:17:24Z
dc.date.available2020-12-11T11:17:24Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/307496
dc.description.abstractTeknolojideki güncel gelişmeler, bireyin gündelik hayatında yer edinen düşüncelerini ve eylemlerini, kendisiyle ve toplumla olan ilişkilenmelerini değiştirmiştir. Günümüz tekno-kapitalist mantığın işleyişi ise, bireyin hem ruhsal yaşantısına etki etmiş hem de toplumsal hayattaki eylemlerinin ve konumunun da dönüşmesine neden olmuştur. Bu işleyişin içerisinde yer alan günümüzün 'dijital' öznesi, sosyal medya uygulamalarıyla her an ve her yerde görünür hale gelmiştir. Görünürlüğe vurgu yapan ve sürekliliği olan yeni etkileşim biçimi, bireyin yeni bir 'sanal' mahalde tanınma mücadelesi içerisine girmesine, bulunduğu uygulamaların içerisinde onu takip eden ve onun takip ettiği bireylere göre kimlik üretmesine, benliğini sunmasına, içerik üretimini ve tüketimini buna uygun olarak yapmasına imkân sağlamıştır. Bireyin üzerinde olumlu ve olumsuz etkileri bulunan bu durumlar, dijital kültürün içerisinde yer alan günümüz insanının ruhsal yapısına, işleyişine ve toplumsalla ilgili iletişim ve etkileşimine dair psikanalitik bir değerlendirmenin yapılabilmesi durumunu ortaya çıkarmıştır. Bu çalışmanın amacı da, sosyal medya uygulamalarının içerisinde üretim ve tüketimde bulunarak gündelik yaşam pratiklerini değiştiren bireyin kimlik ve tanınma mücadelesini, Lacanyen psikanaliz düşüncesi üzerinden tartışmaya açmaktır. Çalışmada, Lacanyen psikanalizin içerisinde yer alan arzu, kaygı ve fantazm kavramları üzerinden sosyal medya uygulamalarının bireyin üzerinde nasıl bir etki yarattığı, bireyin uygulamalarla ve diğer insanlarla nasıl bir ilişkilenme biçiminde olduğu incelenmiştir. Anahtar Kelimeler: Yeni Medya, Sosyal Medya, Dijital Kültür, Psikanaliz
dc.description.abstractCurrent developments in technology not only changed the individuals' daily life thoughts and actions, but also relations between themselves and society. Modern days' techno-capitalist logic's process effected individual's mental life and furthermore, it conduced toward transformation in social life and space. Within this process, today's 'digital' subject became more visible in social media applications ubiquitously. This new type of interaction which has a great continuity emphasise visibility and put the individuals in a new `imaginary` place to make them compete in order to become visible and create new identities according to their followers and represent that personality consisting of produce and consume contents which are created according to them. These circumstances which are has both positive and negative effects on individuals, bring the sufficient environment to reach psychoanalytic evaluations within the scope of digital culture's individuals and their relations with society. This study's purpose is opening individuals' identity and recognition fight in social media and processes of production and consumption up for discussion in terms of Lacanian psychoanalysis. In this study, it is examined that how social media effects individuals within the scope of Lacanian psychoanalysis' terms as desire, anxiety and fantasm and so how individuals have intercourse with other people on social media applications. Keywords: New Media, Social Media, Digital Culture, Psychoanalysisen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFelsefetr_TR
dc.subjectPhilosophyen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleLacan`ın üç düzeninden dijital kültürün öznesine: Lacanyen psikanaliz bağlamında kimlik, tanınma ve sosyal medya
dc.title.alternativeFrom Lacan's three registers to digital culture's subject: Identity, recognition and social media within the scope of Lacanian psychoanalysis
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-10
dc.contributor.departmentRadyo Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmLacan, Jacques
dc.subject.ytmNew media
dc.subject.ytmFreud, Sigmund
dc.subject.ytmPopular culture
dc.identifier.yokid10287566
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid591300
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineİletişim Bilimleri Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess