Batı Manastır geleneğinde Aziz Benedikt ve Manastır hayatına dair görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Batı manastır geleneğinin manevi babası ve Avrupa'nın koruyucu azizi olarakkabul edilen Aziz Benedikt (480-573), yüzyıllar boyu neredeyse tüm Avrupa'da tekgeçerli manastır yönetmeliği olarak kullanılacak Regula Benedicti adlı nizamname ileBatı manastır yaşamına damgasını vurmuş bir şahsiyettir. Aziz Benedikt, dua veçalışmayı manastır yaşamının merkezine koymuş ve Doğu manastır geleneğinde var olanbekârlık, iffet, alçakgönüllülük, itaat, istikrar, sessizlik gibi birçok değeri benimseyip,bunları Batı kültürünün şartlarına uyarlayarak daha ılımlı bir asketik yaşam modelisunmuştur. Benedikt'in 6. yüzyılda belirlediği bu ilkeler yaşadığı çağ ile sınırlı kalmamışve günümüzde birçok Hıristiyan tarikat ve manastır tarafından kullanılmaya devamedilmektedir.Bu çalışmada, öncelikle Hıristiyanlık tarihindeki manastır hareketinin kökeni ileilgili araştırmalar yapıldı ve bu yaşam şeklinin ilk olarak ortaya çıktığı yer olan Doğu'danBatı'ya geliş serüveni üzerinde duruldu. Daha sonra, ortaya koyduğu manastır düzeni ile1500 yıl sürecek bir geleneğin oluşmasını sağlayan Aziz Benedikt'in manastır hayatına dair görüşleri söz konusu manastır düzeninin ortaya çıkışını sağlayan sosyal ve kültürelortam çerçevesinde ele alındı. Araştırmada, Aziz Benedikt'in kurduğu manastır düzenininaynı zamanda modern Avrupa'nın ekonomik, sosyal ve siyasî açıdan kurumsallaşmasındada büyük rol oynadığı görüldü. Son olarak çalışmanın temel metinlerinden olan RegulaBenedicti adlı nizamnamenin oluşum süreci ve günümüze ulaşmış en meşhur nüshalarıüzerinden yapılan metin tenkitleri üzerinde durularak çalışma sonlandırıldı. St. Benedict (480-573), who is considered to be the spiritual father of the westernmonastic tradition and the patron saint of Europe, is a personality that has marked theWestern monastic life with the regulation, Regula Benedicti, which will be used as theonly valid monastery regulation in almost all of Europe. St. Benedict put prayer and workat the center of monastic life and offered a more moderate ascetic model of life byadopting many values such as celibacy, chastity, humility, obedience, stability, andsilence in the Eastern monastery tradition and adapting them to the conditions of Westernculture. These principles, set by Benedict in the 6th century, were not limited to the agehe lived, and are still used by many Christian sects and monasteries today.In this study, firstly, researches about the origin of the monastic movement inthe history of Christianity were made and the adventure of coming from East to West,where this way of life first appeared, was emphasized. Subsequently, St. Benedict's viewson monastic life, which provided a tradition that would last 1500 years with the monasticorder he put forward, were discussed within the framework of the social and cultural environment that led to the emergence of the monastic order in question. In this research,it was seen that the monastic organisation established by St. Benedict also played animportant role in the economic, social and political institutionalization of modern Europe.Finally, the study was ended by focusing on the formation process of Regula Benedicti,which is one of the basic texts of the study, and the textual criticisms made on the mostfamous copies that have survived.
Collections