Cumhuriyet döneminde Milli Eğitim Şuralarının müzik eğitimi ile ilgili aldığı kararlar
dc.contributor.advisor | Dicle, Hila L | |
dc.contributor.author | Doğan(Özbakan), Sibel | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T14:27:53Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T14:27:53Z | |
dc.date.submitted | 1986 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/306795 | |
dc.description.abstract | IV üZET Millî Eğitim Şûrası, Milli Eğitim Bakanlığının çağrısıyla eğiti me yön verecek genel ilkeleri tespit etmek için toplanan danışma ku ruluşu olarak tanımlanır. Bu tezde, Milli Eğitim Şûralarının Cumhuriyet döneminde, her eğitim kademesinde (Temeleğitim öncesi, temeleğitim, ortaeğitim, yüksekeğitim) müzik eğitimiyle ilgili alınan kararlar, müzik eğitimini yönlendirebi lecek konuşmalar, bu konuya verilen önem kaynaklara dayanılarak birara- ya getirilmiş ve müzik tji timinin amaçları doğrultusunda incelenmiştir. Araştırmada tarihi yöntem izlenmiştir. İnsanın bilim ve teknik eğitiminin yanında sanat eğitimi ile de bir bütün olarak gelişmesinin zorunlu olduğu vurgulanmıştır. Bu araştırmada genel olarak müzik dersinin kazandırması gerekli gö rülen amaçlar doğrultusunda, Şûralarda tartışılan konuların neler ol duğu, müzik eğitimimizi sağlam temellerle bir yere getiremediği, yapı lan önerilerin, alınan kararların zaman zaman yetersiz kaldığı, güzel sanatlar eğitiminin bir dalı olan müzik eğitiminin insan yaşamındaki rolü üzerinde bazı Şûralarda durulmuş olmasına rağmen bunun çok kısıt lı olduğu ve müzik eğitiminden etkin bir biçimde yararlanılamadığı sonucu ortaya çıkarılmıştır. | |
dc.description.abstract | ı n ABSTRACT National Education Council is a consultative body which assemb les to establish the general principles that will give direction to education by the call of Minister of National Education. In this thesis, decisions that are taken about education of music, by National Education Councils, in the period of Republic, at every stage of education (Pre school -education, basic-education, intermediate education, university education) speechs that may direct education of music, the impartance that is given to this subject has been gathered and investigated for musical education purposes. In the investigation, historical method has been followed. It has been emphasized that it is an obligation for man to progress, as a whole, by art education besides science and technical education. In this research the decisions in the Council meetings in the directions of goals of music education is analysed» It is found that the music education was not taken seriously, even though in some meetings the role of music education was emphosized. In conclusion it can be said that the importance of music education have not been realised within the general education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Cumhuriyet döneminde Milli Eğitim Şuralarının müzik eğitimi ile ilgili aldığı kararlar | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.subject.ytm | Republican Period | |
dc.subject.ytm | National Education Council | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.identifier.yokid | 425 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 425 | |
dc.description.pages | 68 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |