Türkiye`de Cumhuriyet döneminde ortaokullarda uygulamaya konulan müzik eğitim programlarının çağdaş program anlayışı bakımından incelenmesi ve değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Uçan, Ali | |
dc.contributor.author | Biber, Nesrin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T14:27:36Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T14:27:36Z | |
dc.date.submitted | 1986 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/306767 | |
dc.description.abstract | ÖZET Yüksek Lisans Tezi Nesrin Biber Haziran 1986 Gazi üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Bu araştırma, Türkiye'de cumhuriyet döneminde orta okullarda uygulamaya konulan müzik eğitim programlarının çağdaş program anlayışı bakımından incelenmesi ve günümüzde uygulanan programın uygulamadaki görünümünü ortaya çıkararak geliştirilmesine katkıda bulunmak amacı ile yapılmıştır. Bu amaçla önce, uygulanmış olan müzik eğitim programları incelenmiş, sonra da uygulanmakta olan müzik eğitim programının (program hakkında müzik öğretmenlerinin görüşleri alınarak) çağdaş program anlayışı bakımın dan bir değerlendirilmesi yapılmaya çalışılmıştır. Yapılan araştırma sonunda, uygulanmış ve uygulan makta olan ortaokul müzik eğitim programlarının günümüz program anlaşıyına göre bir çağdaş öğretim programında bulunması gereken tüm öğeleri (hedefler, hedef davranışlar, öğretme durumları, sınama-ölçme durumları, değerlendirme işlemleri) kapsamadığı görülmüştür. Programlarda `amaçlar` başlığı altında hedef konumunda ifadeler ve `açıklamalar` başlığı altında `da sınıflara göre ayrılanders konularının öğretimine ilişkin öğretme durumları konumunda ifadeler yer almıştır. İfade ediliş biçimleri farklı da olsa incelenen programlarda `hedefler` ve `öğretme durumları` ile ilgili genel açıklamalar verilmiş fakat bir -öğretim programında bulunması gereken öğeleri tümüyle içeren bir programa rastlanmamıştır. Ortaokullarda uygulanmakta olan müzik eğitim programı hakkında, anket yoluyla müzik öğretmenlerinden alman görüşlerin değerlendirilmesi sonunda, uygulanmakta olan programın uygulamada yetersiz kaldığı, programın geliştirilmesinin gerektiği ortaya çıkarılmıştır. ii | |
dc.description.abstract | AN ASSESMENT AND INVESTIGATION OF MUSIC EDUCATION PROGRAMS IN SECONDARY SCHOOLS IN TURKEY DURING THE REPUBLIC IN TERMS OF CONTEMPORARY MUSIC PROGRAM ABSTRACT M.Sc. Thesis Nesrin Biber üune 1986 Gazi University Institute of Natural Sciences There were two purposes of this research, The first purpose was to investigate the music education programs which started after Turkish Republic in terms of contemporary music. The second.purpose was to describe the current music education curriculum so that they could be developed. For this purpose, first current music education programs were examined and then an attempt was made to evaluate them in terms of contemporary music understanding. The results of this study showed that the music education programs of the past as well as current one did not contain necessary basic elements of a contemporary music education program such as aims, target behaviors, teaching methods, measurement and evaluation.lt was also found that there were statements about the aims and `explanations `about how to teach music lessons in different classes. However, none of then contained necessary element of a current music education program. iiiAfter surveying the. opinions of secondary school teachers, they were evaluated. It was found that current music education program was inadequate. Therefore a need for curriculum development was necessary. iv | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Türkiye`de Cumhuriyet döneminde ortaokullarda uygulamaya konulan müzik eğitim programlarının çağdaş program anlayışı bakımından incelenmesi ve değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | An assesment and investigation of music education programs in secondary schools in Turkey during the republic in terms of contemporary music program | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Müzik Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 197794 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 170082 | |
dc.description.pages | 105 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |