Kirişli köprülerde yüklerin yanal dağılımı
dc.contributor.advisor | Mertol, Aytaç | |
dc.contributor.author | Tuncay, Musa | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T14:27:03Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T14:27:03Z | |
dc.date.submitted | 1987 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/306711 | |
dc.description.abstract | 11 ÖZET Kirişli köprülerde yüklerin yanal dağılımını incelemek amacıyla Karayolları Genel Müdürlüğü ' nün hazırlamış olduğu köprü proje tipleri incelenerek, 4 ana kirişli bir köprü tipi seçilmiştir. Seçilen köprü tipi, pleksiglas malzemesi kullanılarak modelize edilmiştir. mm Model, enleme kirişsiz, tek enlemeli ve üç enlemeli sis tem olmak üzere üç aşamada gerçekleştirilmiştir. Üç sis temde de belli noktalardan kirişlere yüklemeler yapılarak çökme değerleri alınmıştır. Yapılan deneyler sonu cunda bulunan çökme değerlerinden faydalanarak kirişlerin yük paylaşım oranları hesaplanmıştır. Kuramsal ola rak Courbon, Guyon-Ma~ssonet ve sonlu elemanlar metodları kullanılarak, deneysel çalışmaya esas sistemdeki ki rişlerin yük paylaşım oranları hesaplanmıştır. Sonuç olarak 4 ana kirişli bir kirişli köprüde yüklerin yanal dağılımı hakkında uygulama açısından fay dalı olabilecek birtakım sonuçlar elde edilmiştir. | |
dc.description.abstract | Ill ABSTRACT Typical bridge design prepared by the State Highway Department have been reviewed with the intention of choosing a prototype representing considereble range. A prototype with four girders was formed and used as a basic to investigate the lateral distribution of the loads. A plexiglas model was manufactured to represent the prototype with certain conditions of smilitude and tested in the laboratory. Testing consisted of three phases: With no cross-beams, with one cross-beam and with three cross-beams, each phase, certain concen trated loads were applied to the model and deflections were measured. Load distribution ratios were then determined on the basis of deflections. Theoretical methods, Courbön, Guyon-Massonet and Finite Element Methods were also used for the determination of load distribution factors which were compared with the expeEljnentali 'values. A few practical proposals were made as regards lateral distribution of the loads in multiple girder bridge systems. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İnşaat Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Civil Engineering | en_US |
dc.title | Kirişli köprülerde yüklerin yanal dağılımı | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 2583 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 2583 | |
dc.description.pages | 55 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |