Show simple item record

dc.contributor.advisorMertol, Aytaç
dc.contributor.authorTuncay, Musa
dc.date.accessioned2020-12-10T14:27:03Z
dc.date.available2020-12-10T14:27:03Z
dc.date.submitted1987
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/306711
dc.description.abstract11 ÖZET Kirişli köprülerde yüklerin yanal dağılımını incelemek amacıyla Karayolları Genel Müdürlüğü ' nün hazırlamış olduğu köprü proje tipleri incelenerek, 4 ana kirişli bir köprü tipi seçilmiştir. Seçilen köprü tipi, pleksiglas malzemesi kullanılarak modelize edilmiştir. mm Model, enleme kirişsiz, tek enlemeli ve üç enlemeli sis tem olmak üzere üç aşamada gerçekleştirilmiştir. Üç sis temde de belli noktalardan kirişlere yüklemeler yapılarak çökme değerleri alınmıştır. Yapılan deneyler sonu cunda bulunan çökme değerlerinden faydalanarak kirişlerin yük paylaşım oranları hesaplanmıştır. Kuramsal ola rak Courbon, Guyon-Ma~ssonet ve sonlu elemanlar metodları kullanılarak, deneysel çalışmaya esas sistemdeki ki rişlerin yük paylaşım oranları hesaplanmıştır. Sonuç olarak 4 ana kirişli bir kirişli köprüde yüklerin yanal dağılımı hakkında uygulama açısından fay dalı olabilecek birtakım sonuçlar elde edilmiştir.
dc.description.abstractIll ABSTRACT Typical bridge design prepared by the State Highway Department have been reviewed with the intention of choosing a prototype representing considereble range. A prototype with four girders was formed and used as a basic to investigate the lateral distribution of the loads. A plexiglas model was manufactured to represent the prototype with certain conditions of smilitude and tested in the laboratory. Testing consisted of three phases: With no cross-beams, with one cross-beam and with three cross-beams, each phase, certain concen trated loads were applied to the model and deflections were measured. Load distribution ratios were then determined on the basis of deflections. Theoretical methods, Courbön, Guyon-Massonet and Finite Element Methods were also used for the determination of load distribution factors which were compared with the expeEljnentali 'values. A few practical proposals were made as regards lateral distribution of the loads in multiple girder bridge systems.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleKirişli köprülerde yüklerin yanal dağılımı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid2583
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid2583
dc.description.pages55
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess